- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

نحوه پرداخت عیدی کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام شد.

به گزارش تأمین، براساس این بخشنامه، به تمامی کارکنان رسمی، آزمایشی، بند «ب» ماده ۲ آیین‌نامه استخدامی و مشمولین قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و مشمولین قانون حالت اشتغال (جانبازان، خانواده شهداء و مفقودین انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی) مبلغ سه‌میلیون و پانصدهزار ریال به عنوان عیدی آخر سال قابل پرداخت خواهد بود.

.

همچنین کارکنان مأمور نیز درصورت دارا بودن شرایط فوق از طریق واحد محل مأموریت عیدی متعلقه را دریافت خواهند نمود.

 .

گفتنی است خدمت نیمه‌وقت بانوان درخصوص پرداخت عیدی، تمام وقت محسوب می‌گردد و همکارانی که دچار بیماری صعب‌العلاج می‌باشند نیز مشمول دریافت عیدی قرار خواهند گرفت.

 .

همچنین بر این اساس کارکنانی که طی سال‌جاری بازنشسته، ازکارافتاده و یا فوت نموده‌اند و یا به نحوی از خدمت در سازمان خارج شده‌اند، به نسبت مدت اشتغال مشمول دریافت عیدی خواهند بود.

 .

گفتنی است براساس این بخشنامه، عیدی کارکنان ماده ۲۰ نیز معادل دو ماه آخرین مزد ماهیانه و حداکثر تا مبلغ ۹میلیون و ۹۰۹هزار ریال و عیدی کارکنانی که کمتر از یک‌سال در سازمان اشتغال داشته‌اند به نسبت دو ماه آخرین مزد و ایام کارکرد در سال‌جاری قابل محاسبه خواهد بود.

 .

همچنین باتوجه به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در سازمان و به استناد تبصره ۲ ماده ۳۶ قانون کار [1]، منظور از مزد ماهیانه جهت پرداخت عیدی کارکنان ماده ۲۰ مزد مبناء (مزد گروه + پایه سنواتی + حق سرپرستی) می‌باشد.

 .

گفتنی است عیدی کارکنان قرارداد ساعتی و اضافه‌کار بگیران ساعتی براساس میانگین سه‌ماه آخر حق‌الزحمه آنان تحت عنوان مزد ماهیانه احتساب و قابل پرداخت خواهد بود.

.
لازم به ذکر است برای محاسبه عیدی پزشکان قرارداد ساعتی و نیروهای اضافه‌کار بگیر ساعتی نیز باید ساعات کارکرد (طبق گواهی‌های مورد پرداخت) به نسبت ساعات طبق قرارداد (۱۷۵ ساعت) در طول سال رعایت شود.

 .

شایان ذکر است پزشکان شاغل در طرح پرکیس مشمول دریافت عیدی نمی‌باشند و باتوجه به بند ۱۰ ماده ۹۱ قانون مالیات‌های مستقیم [2] و سقف معافیت مالیاتی ماهیانه در سال‌جاری، مازاد عیدی پرداختی نسبت به معافیت ماهیانه به مجموع حقوق و مزایای پرداختی اسفندماه اضافه گردیده  و مشمول کسر مالیات خواهد بود.

 .