- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

شرط دولت برای افزایش یارانه‌های نقدی

سید‌شمس‌الدین حسینی با اعلام این خبر افزود: در صورت اصلاح نشدن قیمت حامل های انرژی یارانه نقدی همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر است.

.
وی با تاکید بر اینکه دولت برنامه ای برای افزایش یارانه نقدی بدون اصلاح قیمت حامل های انرژی ندارد، اظهار داشت: این امر تنها در صورت اصلاح قیمت حامل های انرژی انجام می شود که هنوز زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها مشخص نشده و ممکن است اصلاح قیمت ها در پایان سال جاری انجام شود و یا اینکه به سال ۹۱ موکول شود.
.
گفتنی است، وزیر امور اقتصادی و دارایی در هفته گذشته از آماده شدن مقدمات برای کلید زدن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری خبر داد و گفته بود، از آنجا که معتقدم هزینه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به مردم منتقل می‌شود، باید مردم حتما خاطرشان آسوده باشد، به همین دلیل قبل از هرگونه اصلاح قیمت، پرداخت ها متناسب با اصلاح قیمت‌ حامل های انرژی به مردم صورت خواهد گرفت.
.
وی تصریح کرد: همانند مرحله اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، پرداخت ها در حساب خانوار صورت می‌گیرد، اما حساب مسدود می‌ماند و برداشت از آن به زمان اصلاح قیمت‌ها موکول می‌شود.
.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه یارانه خانوارها در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی افزایش می‌یابد، افزود: اگر قرار باشد افزایش قیمت در حامل ها اتفاق بیافتد برای خانوارها جبران خواهد شد.
.
وی اظهار داشت: مقدمات برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها طی سال جاری فراهم است و رئیس جمهوری در این باره در حال گفت‌وگو و سنجش وضعیت موجود است.
.
سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد: گام دوم هدفمندی یارانه‌ها در دو مرحله اجرا می‌شود که در مرحله اول باید اطمینان خاطر برای خانواده‌ها ایجاد کنیم و حساب‌های آنها شارژ شود،این مساله در سال جاری امکان‌پذیر است که هنوز نهایی نشده است.
.
حسینی تصریح کرد: مرحله دوم شامل اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی است که با یک فاصله زمانی با مرحله اول صورت خواهد گرفت.
.
وی ادامه داد: هر زمان که فاز اول در اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرایی شود با یک فاصله زمانی مشخص اصلاح قیمت‌ها نیز انجام خواهد شد.

 .

منبع : ایرنا