نرم افزارحسابداری صدگان

راه‌اندازی فاز دوم سامانه پورتال ارزی

0 761

حسابداراپ

یک مقام مسئول در بانک مرکزی از راه‌اندازی فاز دوم سامانه پورتال ارزی این بانک در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با استفاده از این پورتال، امکان رویت و پیگیری کلیه مراحل واردات از ثبت سفارش و گشایش اعتبار تا ترخیص کالا برای سازمانهای ذیربط فراهم خواهد بود.

.

شاهرخ ادیب معاون اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی با بیان این مطلب که تمام مراحل طراحی و اجرای سامانه پورتال ارزی از ابتدا با تلاش بی وقفه همکاران این اداره در مدت زمان دو سال صورت گرفته است، گفت: این پروژه یک کار ملی و فراسازمانی است و در فاز اول آن که در بهمن ماه مورد بهره برداری قرارگرفت ، واردات کالا ، دریافت و پرداخت ارزی به صورت دقیق مورد رصد قرار می‌گیرند و در تلاش هستیم ، فاز دوم آن که مربوط به صادرات کالا خواهد بود، در آینده نزدیک به بهره برداری برسد.

.

وی با اشاره به همکاری تنگاتنگ وزارتخانه های صنعت ، معدن و تجارت ، بازرگانی و سازمان گمرک با بانک مرکزی در راه‌اندازی این سامانه، اضافه کرد: با استفاده از این پورتال ، امکان رویت و پیگیری کلیه مراحل واردات از ثبت سفارش و گشایش اعتبار تا ترخیص کالا برای سازمانهای ذیربط فراهم خواهد بود.

.

به گزارش مهر، این مقام مسئول بانک مرکزی ، هدف اصلی این سامانه را مدیریت بازار ارز و کالا خواند و افزود:‌ اهداف دیگری همچون تسهیل فرایند ارز توسط واردکنندگان و صادرکنندگان و هدایت مصرف کنندگان واقعی ارز به منابع ارزی مشخص در شبکه بانکی نیز مدنظر قراردارد.

پندار سیستم

.

معاون اداره مهندسی نرم افزار بانک مرکزی درخصوص سطح تکنولوژی این سامانه خاطرنشان کرد: این سامانه به طور کاملاً استاندارد ، با معماری چند لایه و با استفاده از فناوری های روز دنیا در محیط جاوا تهیه شده است.

.

وی با اشاره به این مطلب که این سامانه کاملاً‌ بومی بوده و هیچ بخشی از آن برون سپاری نشده است، بیان داشت : ویژگیهایی همچون کمترین زمان ممکن جهت جایگزینی و اعمال تغییرات درخواستی مدیران ارشد و اعمال قوانین و مقررات ارزی در سامانه به طور یکپارچه و همگون از خصوصیات بارز این پورتال است.

.

فاز اول سامانه پورتال ارزی ۱۹/۱۱/۱۳۹۰ با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزرای اقتصاد ، صنعت ، معدن و تجارت ، نفت و اطلاعات در بانک مرکزی به بهره برداری رسیده بود.

 .

منبع : طلا نيوز

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.