- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دارندگان کارت بازرگاني مراقب افراد سودجو باشند.

مدير کل امور مالياتي فارس با اشاره به اين که برخي سودجويان با سوءاستفاده از کارت بازرگاني ساير افراد مشکلات زيادي را به وجود آورده اند ، اظهار داشت : برخي سودجويان با اجاره کارت بازرگاني اقدام به واردات و صادرات کالا کرده اند اما حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده اند .

.

به گزارش رسانه مالياتي ايران ، مومني ، مدير کل امور مالياتي استان فارس در گفت و گو با خبر جنوب تصريح کرد : موديان مالياتي فقط تا پايان امسال فرصت دارند تا با مراجعه به پايگاه اينترنتي به آدرس WWW.TAX.GOV.IR [1] نسبت به دريافت شماره اقتصادي [2] خود اقدام کنند ، در غير اين صورت از دريافت خدمات مالياتي محروم مي شوند .

.

مدير کل امور مالياتي فارس اظهار داشت : کد اقتصادي يک شماره منحصر به فرد براي موديان است و در حقيقت ابزاري مناسب براي نظم دادن به معاملات و شفافيت آن مي باشد . مومني در ادامه به ايجاد زيرساخت براي اجراي طرح جامع مالياتي اشاره کرد و گفت :

.

با اجراي اين طرح فعاليت هاي اقتصادي موديان به روز و آنلاين مي شود ، ضمن اين که اطلاعات درج شده در اين طرح با اطلاعات درون سازماني ادارات کل امور مالياتي ، لينک شده و بر اين اساس اطلاعات جامعي از فعاليت هاي اقتصادي به دست خواهد آمد .

.

وي با تاکيد بر اين که فارس در اجراي زيرساخت هاي مالياتي در کشور پيشرو است ، افزود : فارس علاوه بر طراحي سامانه خدمات مالياتي خودرو ، در حال طراحي خدمات نقل و انتقال املاک نيز مي باشد ، که تا پايان خرداد ماه اين سامانه راه اندازي مي شود و موديان مالياتي مي توانند بدون نياز به مراجعه به ادارات مالياتي در دفاتر اسناد رسمي ، امور مالياتي نقل و انتقال مسکن را انجام دهند .

.

مومني با تاکيد بر اين که اين اقدامات يک گام به سوي واقعي شدن ماليات ها مي باشد ، با اشاره به راهکارهاي دولت براي وصول ماليات گفت : موديان مالياتي موظفند حق دولت را در قبال استفاده از زيرساخت هاي ايجاد شده بپردازند .

.