نرم افزارحسابداری صدگان

حفظ حقوق بیمه‌شدگان از شاخص‌های مهم انتخاب کارفرمای نمونه‌ حامی کارگر

0 704

حسابداراپ

به گزارش تأمین، در سومین همایش سراسری انتخاب کارفرمایان نمونه حامی کارگر، پرداخت به موقع و کامل حق‌بیمه نیروی کار در مهلت مقرر وضع شده در قانون تأمین‌اجتماعی، عدم بدهی قطعی کارگاه اعم از حق‌بیمه، بیمه بیکاری و جرائم و رشد بیش از پانزده درصد در جذب نیروی کار طی یک‌سال اخیر در کارگاه‌های بالای ۵ نفر کارگر، از جمله شاخص‌هایی است که دارای پانزده امتیاز است.

.
بر این اساس، رعایت مفاد ماده ۹۰ قانون تأمین‌اجتماعی و انجام معاینات اولیه قبل از شروع اشتغال به کار در کارگاه دوازده امتیاز، استفاده کارفرما از سیستم مکانیزه جهت ارائه و ارسال لیست پرداخت حق‌بیمه به واحدهای اجرایی سازمان و پرهیز از مراجعات غیرضروری هشت امتیاز و عدم محکومیت کارفرما به دلیل خودداری از ارائه لیست حق‌بیمه که منجر به اجرای ماده ۱۴۸ در مراجع حل اختلاف شده باشد، نیز دارای ۱۰ امتیاز است.

.
لازم به ذکر است کارگاه‌هایی که در یک‌سال گذشته فاقد هرگونه وقوع حوادث ناشی از کار باشند از ۱۰ امتیاز ویژه برخوار می‌شوند.

پندار سیستم

.
گفتنی است سومین همایش سراسری تقدیر از کارفرمایان نمونه حامی کارگر، ششم اسفندماه سال‌جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سرپرست و مدیران ارشد سازمان تأمین‌اجتماعی، کانون‌های عالی کارفرمایی، اتاق بازرگانی و کارفرمایان حامی کارگر برگزار می‌شود.

.

حفظ حقوق حقه بیمه‌شدگان با ارائه لیست حق‌بیمه بر مبنای دستمزد واقعی، پرداخت به موقع و کامل حق‌بیمه نیروی کار در موعد مقرر، عدم بدهی قطعی کارگاه و استفاده کارفرما از سیستم مکانیزه برای ارائه و ارسال لیست پرداخت حق‌بیمه به واحدهای اجرایی سازمان تأمین‌اجتماعی از مهمترین شاخص‌های انتخاب کارفرمایان نمونه حامی کارگر در این همایش خواهد بود.

.

 

 

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.