نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات اولویت‌بندی تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومانی

2 573

حسابداراپ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تشریح جزئیات اولویت‌بندی تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومانی برای واردکنندگان کالاها از سوی بانک مرکزی گفت: اولویت اول، تخصیص ارز به واردکنندگان کالاهای اساسی، حساس و ضروری و اولویت دوم، واردکنندگان مواد اولیه تولید و مواد واسطه‌ای است.

.

محمدعلی ضیغمی امروز در مورد اولویت‌‎بندی تخصیص ارز ۱۲۲۶ تومانی به واردکنندگان کالا از سوی بانک مرکزی گفت: جلسات هماهنگی با بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد تامین ارز مورد نیاز واردکنندگان کالا به صورت منظم در حال برگزاری است و اولویت‌های تخصیص ارز با نرخ مرجع به واردکنندگان مشخص شده است.

 .

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اولویت اول برای اختصاص ارز ۱۲۲۶ تومانی به واردکنندگان کالاهای اساسی، حساس و ضروری است و اولویت دوم نیز، اختصاص ارز با نرخ مرجع به واردکنندگان مواد اولیه تولید و مواد واسطه‌ای است.

 .

وی با بیان اینکه کار در مورد اختصاص ارز با نرخ مرجع، مشکل به طور کامل برطرف نشده است، تصریح کرد: البته تعاملات با بانک مرکزی به خوبی برقرار شده و به صورت مستمر، گزارش مشکلات واردکنندگان مطرح می‌شود، و مسائل مورد به مورد به صورت مستقل، با بانک مرکزی بررسی و راهکارهای مورد نیاز اتخاذ می‌شود.

 .

آغاز ذخیره‌سازی کالاهای استراتژیک برای فاز دوم

ضیغمی در پاسخ به سوالی مبنی بر ذخیره‌سازی کالاهای اساسی برای اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: در ارتباط با تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم نگرانی وجود ندارد، اما در فاز دوم هدفمندی مشابه فاز اول، پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و هم در بخش تامین کالاهای اساسی و ضروری و هم برای ذخیره‌سازی استراتژیک کالاها، تامین‌کنندگان خصوصی و دولتی وارد عمل شده‌اند.

 .

پندار سیستم

وی اظهار داشت: ضریب اطمینان لازم برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم وجود دارد و موجودی ذخایر کالایی بخش اول نیز در مورد برخی کالاها هنوز باقی است، به نحوی که هم کنون موجودی برنج، شکر و مرغ از مرحله اول به میزان مناسبی موجود است.

 .

ضیغمی ادامه داد: ذخیره‌سازی خاص هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم نیز آغاز شده و کالاها زیر کلید وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار خواهد گرفت، چراکه این ذخیره‌سازی مازاد بر نیاز جاری بازار است و بالطبع، مدیریت عرضه آن در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.

 .

وی در پاسخ به این سوال که آیا مباشران انتخاب شده‌اند گفت: مباشران به صورت مستمر در حال انتخاب و فعالیت هستند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 .

توزیع سبد کالایی کارکنان وزارت صنعت، به زودی

ضیغمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا سبدهای کالایی در میان کارمندان وزارت صنعت، معدن و تجارت توزیع شده است، گفت: تدارکات لازم در این زمینه در حال انجام است و به زودی این سبدهای کالایی توزیع می‌شود.

 .

وی اظهار داشت: وزارت صنعت ،معدن و تجارت آمادگی دارد تا از محل ذخایر موجود، کالاهای اساسی سبد کالای کارمندان وزارتخانه های دیگر را نیز تامین کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 .

منبع: خبرگزاری مهر

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. mahbobe mohamadi می گوید

    تخصیص ارز را توضیح دهید

  2. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    اميدوارم توضيحي از سوي مسئولين ذيربط براي انتشار داشته باشيم.
    بااحترام

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.