نرم افزارحسابداری صدگان

حداقل دستمزد ۹۱ کارگران مشخص شد.

10 24,049

حسابداراپ

شورای عالی کار در نشست بعدازظهر امروز چهارشنبه خود حداقل دستمزد سال آینده کارگران و مشمولان قانون کار را با ۱۸ درصد افزایش نسبت به سالجاری ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تومان تعیین و تصویب کرد.

.

به گزارش مهر، شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در نشست امروز بعدازظهر چهارشنبه خود حداقل دستمزد سال آینده میلیونها کارگر و مشمول قانون کار را تعیین و تصویب کرد.

.
بر پایه این گزارش، حداقل دستمزد سال ۹۱ که باید از سوی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مختلف کشور اجرا شود، به میزان  ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تومان تعیین و تصویب شد.

.

آخرین حداقل دستمزد در اسفندماه سال ۸۹ به تصویب شورای عالی کار رسیده بود که میزان آن برای اجرا در سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

———————————————————————————————————————

جزئیات کامل افزایش دستمزد ۹۱/ افزایش حقوق سایر سطوح مشخص شد.

 شورای عالی کار در نشست بعدازظهر امروز چهارشنبه علاوه بر افزایش ۱۸ درصدی حداقل دستمزد کارگران برای سال ۹۱ ، افزایش سایر سطوح مزدی را ۷ درصد به‌علاوه روزانه ۱۲ هزار و ۹۳ ریال تعیین کرد.

 .

عضو شورای عالی کار در گفتگو با مهر گفت: شورای عالی کار متشکل از نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در نشست امروز بعدازظهر چهارشنبه خود که با حضور وزیر کار و امور اجتماعی برگزار شد، حداقل دستمزد سال آینده میلیونها کارگر و مشمول قانون کار را تعیین و تصویب کرد.

 .

 

سید حمزه درواری افزود: بر پایه این گزارش، حداقل دستمزد سال ۹۱ که باید از سوی بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی مختلف کشور اجرا شود، به میزان ۳۸۹ هزار و ۷۵۴ تعیین و تصویب شد. آخرین حداقل دستمزد در اسفندماه سال ۸۹ به تصویب شورای عالی کار رسیده بود که میزان آن برای اجرا در سال جاری ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

 .

وی اظهارداشت: در همین حال، بن نقدی کارگری هم از ۲۸ به ۳۵ هزار تومان افزایش یافت، ضمن اینکه پایه سنواتی روزانه ۲۵۰ تومان تعیین شد. براساس مصوبه شورای عالی کار، میزان افزایش دستمزد سایر سطوح درآمدی ۷ درصد به اضافه روزانه ۱۲ هزار و ۹۳ ریال تعیین شد.

.

پندار سیستم

عضو شورای عالی کار اعلام کرد: در این جلسه حق مسکن ۱۰ هزار تومان، حق اولاد برای دو نفر ۷۷ هزار و ۹۴۰ تومان و حداقل دریافتی هر کارگر در مجموع ۵۱۲ هزار و ۶۴۰ تومان توافق شد.

 .

به گزارش مهر، مرکز آمار ایران در جدیدترین گزارش خود به شورای عالی کار، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به بهمن ماه امسال را ۲۶.۵ درصد اعلام کرده بود.

 .

پیشنهاد غیر رسمی دولت در این جلسه افزایش حدود ۱۸ درصدی حداقل دستمزد سال آینده کارگران بود. البته پیشنهاد کارگران افزایش ۴۲ درصدی و کارفرمایان افزایش ۱۲ درصد حداقل دستمزد سال آینده بود که در نهایت بر سر افزایش ۱۸ درصدی آن در جلسه بعدازظهر امروز شورای عالی کار توافق شد.

 .

 

در همین حال، نمایندگان کارفرمایان در این جلسه با انتقاد از واردات بی رویه کالا به کشور، تضعیف تولید داخلی را نتیجه این امر عنوان و اعلام کردند که به همین دلیل، توانایی افزایش بیش از حد دستمزد برای سال آینده را ندارند.

 .

نمایندگان کارگران هم در این جلسه اصرار و تاکید داشتند که ماده ۴۱ قانون کار – افزایش دستمزدها براساس نرخ تورم و سبد معشیتی خانوار – به صورت دقیق اجرا شود.

 .

 

نمایندگان کارگران برخلاف نظر کارفرمایان می‌گویند سهم هزینه‌های دستمزد از کل هزینه های کارفرمایان تنها ۸ درصد است. برهمین اساس، ادعای عدم توانایی کارفرمایان برای افزایش مزد ۹۱ غیرواقعی است.

 .

————————————————————————————————————————

لينك مرتبط:

بخشنامه ۱۵۲۳۲۷ مورخ ۹۰/۱۲/۲۴(تعین مزد سال ۱۳۹۱)

.

 


محل تبلیغ شما

10 نظرات
  1. کارگر همشیه در صحنه می گوید

    آیا با این دستمزد می توان از خط فقر گذشت کرد؟

  2. حسن پرکار می گوید

    با سلام واحترام

    حتما این جمله قدیمی را شنیده اید . چو دانی و پرسی سئوالت خطاست

    فقط بدانید بقول حافظ بزرگ

    ساقی به جام عدل بده باده تا گدا غیرت نیاورد که جهان پربلا کند
    مقصود انست که اگر اين بیعدالتی ادامه پیدا کند همه چیز دگرگون میشود.

  3. هموطن می گوید

    خیر نمیتوان گذشت کرد .

  4. فرزانه می گوید

    لطفا به کارفرما بیچاره هم نظری داشته باشید
    با این رکود اقتصادی چطور جوابگوی این حقوق و دستمزد باشه ؟ تنها راه حل که میمونه تعدیل پرسنله

  5. زهرا می گوید

    سلام . اگر ممکنه بفرمایید که در قانون کار سال ۱۳۹۱ ساعات کاری در هفته چقدر است. آیا پنج شنبه ها تعطیل شد یا نه . ممنون مشم که جوابم را بدید.

  6. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    به نظرم تغیری در مدت ساعت کار درهفته(۴۴ساعت) نداشته ایم و چنانچه این تعطیلی هم اتفاق بیافتد می بایست درطول هفته جبران شود.
    موفق باشید.

  7. سولماز می گوید

    سلام
    من در استخر کار می کنم به عنوان خدمه
    حقوق ساعتی من چند تومان هست ؟
    من هر روز حتی جمعه ها روزی ۵ ساعت کار می کنم

  8. مدیر سایت می گوید

    با سلام و احترام
    اين موضوع توافق است ولي قاعدتا نبايد از حداقل هاي قانون كار كمتر باشد.
    موفق باشيد.

  9. عادل می گوید

    با تشکر از سایت خوبتان من دنبال اشل کلی حقوق و دستمزد کامل میگردم
    یعنی از بیسواد تا دکتری در گروه شغلی
    و از سمت ها تا مدیر عامل
    آیا باید فرقی بین آبدارچی با کارمند اداری باید باشد یا نه برای دریافت حقوق؟
    حال حاضر من لیسانس مجرد و از سال ۸۸ تا الان در یک شرکت نیمه دولتی ۵۵ درصد دولت ۴۵ درصد خصوصی و از زمان استخدامم به عنوان کارمند اداری یعنی مسئول یه قسمت استخدام شدم و حقوقم سال ۸۸ نمیدونم چطور پیمانکار ماهیانه ۱۸۰ هزارتومان میداد اونم ۷ صبح ورود میزدم ۹ شب خروج میزدم یک نفس هم کار میکردم
    بعد پیمانکار عوض شد اینبار حقوق را به ۴۵۰ هزارتومان کلی با اضافه کار و همه چیز سال ۱۳۹۰ به من میدادند تا امسال شد با اضافه کار و همه چیز و همه(یعنی من در ماه ۵/۲۷ روز کار دورروز نصف مرخصی طبق اداره کارکارگر ساده برا من حساب میکنن درصورتی که من کارمند اپراتور سیستم رایانه و تاثیر گذار در سیستم اداره هستم و مدرکم هم مهندسی نفت را دارم که کارم در زمینه ورزشه از سال ۱۳۸۸ تا الان سر همان پست هستم )و از یک طرف ۵ شنبه و جمعه که اداره تعطیله ما بعضی مواقع میایم سرکار اونم که تایم کاری شرکت از ۷.۳۰ تا ۱۶ که مرسومه برا همه ادارات ولی ما ۷ صبح تا ۲۱ شب سرکاریم و واقعا هم خدمات کاری انجام میدهم و حقوقم با استفاده از حرفهای بالا حداکثر آن ۵۷۰ تومان میگیریم درصورتی که همین رسته شغلی در جای دیگر از اداره ما ۱.۲۰۰ یک میلیون دویست حداقل میگیرند ولی من نه همون که عرض کردم و یه چیز دیگه در اداره ما نیروی پاره وقت یعنی روز زوج فرد سرکار میان مثلا طرف روز های زوج شنبه -دوشنبه-چهرشنبه اونم در روز ۳تا۴ ساعت بیشتر کار نمیکند حقوقش ۳۵۰تا ۵۰۰ با مدرک دیپلم ولی من بیچاره با صحبت های که کردم ۳۰ روز کاربا ۵ شنبه و جمه و ساعت اضافه کاری زیاد و سختی کار و…. ۵۷۰ میگیرم این انصافه این عدله به کی بگم به کی رجوع کنم خواهشمندم خواهشمندم جواب را برای من ایمیل کن ایمیل
    با زهم با تشکر از وبسایت مردمی شما

  10. مدیر سایت می گوید

    با سلام و تشكر از لطف شما
    درقوانين كار و بصورت سالانه كف حقوق را اعلام و متاسفانه براي شغل و مدرك حقوقي اعلام نمي كنند.
    استناد هم اين است كه حقوق از اين كمتر نباشد و بيشتر از آن منعي نيست.
    درهرصورت و چنانچه محيط كارتان مشمول طرح طبقه بندي نيست ، اين موضوع بصورت توافقي تعيين ميشود وحداقل بنده از اشل خاصي بي اطلاعم.
    موفق باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.