نرم افزارحسابداری صدگان

انتشار اوراق سلف نفتی تا پایان سال

0 625

حسابداراپ

مدیرعامل بورس کالای ایران از رشد تمامی شاخص های عملکردی این شرکت درسال ۹۰ خبر داد.

.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، دکتر حسین پناهیان با بیان مطلب فوق افزود: حجم مبادلات بورس کالا در ۱۰ ماهه امسال به ۱۶ میلیون تن رسید که نسبت به دوره مشابه سال گذشته، شاهد رشدی هشت درصدی هستیم.

 .

وی ارزش معاملات بورس کالا در ۱۰ ماهه سال ۹۰ را ۲۳۵ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت : این رقم در مدت مشابه سال قبل، ۱۰۶ هزار میلیارد ریال بود که این شاخص رشدی ۱۲۱ درصدی را تجربه کرده است.

 .

مدیرعامل بورس کالا ادامه داد: رینگ محصولات فلزی و معدنی با رشدی ۲۴ درصدی نسبت به سال گذشته به رقم ۷۸ هزار میلیارد ریال رسید و حجم محصولات فرآورده های نفتی نیز با افزایش ۵۴ درصدی، رقم ۲۲ هزار میلیارد ریال را به ثبت رسانده است.

 .

پناهیان به رشد ۴۰ درصدی حجم مبادلات محصولات پتروشیمی بورس کالا در ۱۰ ماهه سال ۹۰ اشاره کرد و گفت: حجم معاملات محصولات پتروشیمی به رقم ۲۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

 .

رشد ۲۴۲۲ معاملات قراردادهای آتی سکه

مدیرعامل بورس کالای ایران به افزایش قابل قبول معاملات قراردادهای آتی سکه طلا در این شرکت خبر داد و گفت: حجم معاملات این قراردادها در ۱۰ ماهه امسال به رکورد ۱۰۱ هزار میلیارد ریال رسید تا این محصول جدید رشدی ۲۴۲۲ درصدی را تجربه کند.

 .

وی درباره حجم معاملات فیزیکی طلا افزود : ۱۴۲ هزار میلیون ریال که عمدتا شمش طلا بوده  در ۱۰ ماهه سال ۹۰ در بورس کالا معامله شده است تا این معاملات نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد افزایش یابد.

 .

انتشار اوراق سلف نفتی تا پایان سال ۹۰

مدیرعامل بورس کالا گفت : اوراق سلف نفتی در قالب قراردادهای استاندارد موازی تا پایان سال ۹۰ منتشر می شود.

 .

وی با بیان اینکه زیر ساخت های انتشار اوراق سلف نفتی در بورس کالا فراهم شده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون در انتظار ارائه مشخصات قرارداد این اوراق از سوی شرکت ملی نفت ایران هستیم تا اوراق سلف نفتی هرچه سریعتر در بازار سرمایه منتشر شود.

 .

پناهیان به راه اندازی سیستم ثبت و سفارش الکترونیکی و معاملات چند کالایی دربورس کالا اشاره کرد و گفت : راه اندازی معاملات بر خط (آنلاین) بر روی قراردادهای آتی از مهم ترین برنامه های این شرکت است که امیدوارم بتوانیم این معاملات را به زودی اجرایی کنیم.

 .

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.