- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اظهارنامه‌های مالیاتی اصلاح شد.

معاون مالیات‌های مستقیم با بیان اینکه محتوا و تعداد صفحات اظهارنامه‌های مالیاتی اصلاح شده است گفت: اظهارنامه‌های مشاغل در قالب یک برگ طراحی شده و برای اشخاص حقوقی تعداد صفحات اظهارنامه از ۲۴به ۱۲ صفحه کاهش یافته است.

.

حسین وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،اظهارداشت: محتوای اظهارنامه‌های مالیاتی برای دوره بعد کاملا تغییر کرده و بسیار ساده شده است.

وی افزود: اظهارنامه‌های مشاغل در قالب یک برگ طراحی شده و برای اشخاص حقوقی از ۲۴ صفحه به ۱۲ صفحه کاهش یافته که ارائه آن را برای مودیان بسیار ساده کرده است.

.

معاون مالیات‌های مستقیم تصریح کرد: در راستای اجرای طرح تحول نظام مالیاتی، با این اقدام فرآیند ارائه اظهارنامه تسهیل خواهد شد و جداول و اطلاعاتی که سازمان مالیاتی می‌تواند از سایر بخش‌ها به دست آورد از اظهارنامه حذف شده است.

.

به گزارش فارس، طرح تحول نظام مالیاتی در پنج محور مالیات بر ارزش افزوده،‌ اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، ‌طرح جامع مالیاتی، ‌ایجاد زیر ساخت‌ها و اصلاح ساختار نیروی انسانی در حال اجراست که یکی از برنامه‌های طرح جامع مالیاتی تسهیل فرآیند ارائه اظهارنامه است که با این اقدام در سال آینده اجرایی خواهد شد.

.