نرم افزارحسابداری صدگان

اضافه برداشت‌ از بانک‌ها مسترد می‌شود.

0 598

حسابداراپ

مدیر عامل بانک ملی با تشریح علت اقدام اخیر بانک مرکزی مبنی بر برداشت از حساب بانک‌ها بابت مابه‌التفاوت نرخ ارز گفت: قرار است بانک‌ها اطلاعات کامل را به بانک مرکزی ارسال کنند تا اضافه برداشت به حساب‌های آنان برگردد. فرشاد حیدری در گفت‌وگو با فارس درباره اقدام اخیر بانک مرکزی مبنی بر برداشت از حساب برخی بانک‌ها بابت مابه‌التفاوت نرخ ارز اظهار كرد:‌ قرار بر این شده که بانک‌ها آمار فروش ارز خود را بابت اعتبارات اسنادی به بانک مرکزی ارائه کنند، تا این بانک بعد از محاسبه آمار مابه‌التفاوت را به حساب آنان برگشت بزند.

.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی بیشتر از مابه‌التفاوت نرخ ارز از حساب بانک‌ها برداشت کرده، گفت:‌ خیر، بحث بیشتر یا کمتر در این خصوص مطرح نیست؛ موضوع مهم در این جریان ارسال اطلاعات بانک‌ها به بانک مرکزی است. مدیر عامل بانک ملی ادامه داد: باید اطلاعات بانک‌ها به صورت کامل تهیه و مجدد به بانک مرکزی ارسال شود تا براساس این اطلاعات بانک مرکزی دقیق محاسبه کند که چه مبلغی باید به حساب بانک‌ها برگردانده شود. حیدری اضافه کرد: قبلا بانک مرکزی از بانک‌ها اطلاعات خواسته بود و البته بانک‌ها نیز به صورت کم و بیش این اطلاعات را ارسال کرده بودند، ولی این اطلاعات از جامعیتی که مورد انتظار بانک مرکزی است، برخوردار نبوده است.

.
مدیر عامل بانک ملی در باره اینکه چرا در نامه بانک‌های خصوصی به بانک مرکزی قید شده بود برداشت از حساب‌ها بدون اطلاع بانکی‌ها انجام شده، گفت: در این باره باید از خود بانک‌های خصوصی سوال کرد، ولی زمانی که از حساب بانک ملی برداشت شد از بانک مرکزی سوال کردیم که این برداشت بابت چه موضوعی است که پاسخ داده شد بابت عدم ارسال اطلاعات این اقدام صورت گرفت.

پندار سیستم

.
ريیس شورای هماهنگی مدیران بانک‌های دولتی گفت: بانک ملی اطلاعات خود را طی روز جاری به بانک مرکزی ارسال کرده است؛ جواب بانک مرکزی هم قاعدتا طی روزهای جاری داده خواهد شد. حیدری در ارتباط با اینکه بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز فروخته شده به بانک‌ها را قرار است با احتساب دلار ۱۲۲۶ تومان لحاظ کند، گفت: تمام این مابه‌التفاوت‌ها مربوط به سال ۱۳۹۰ است؛ از همین رو دلار فروخته شده به بانک‌ها بسته به نوع گشایش صورت گرفته محاسبه خواهد شد. وی اذعان کرد: ممکن است دلارهای فروخته شده به بانک‌ها براساس بازار مرجع با قیمت ۱۰۷۰ الی ۱۰۸۰ تومان بوده باشد و همچنین این امکان وجود دارد که دلار با نرخ بازار فرعی و قیمت ۱۴۰۰ تومان در اختیار بانک‌ها قرار گرفته باشد.

.
مدیر عامل بانک ملی ضمن تاکید براینکه ماجرای اخیر جای هیچ نگرانی برای بانک‌ها باقی نگذاشته است، گفت: بانک مرکزی بعد از اینکه محاسبات خود را براساس اطلاعات دریافتی از بانک‌ها کامل کرد، مابه‌التفاوت مبلغ برداشتی را برمی‌گرداند.

.

—————————————————————————————

لينك مرتبط :

در حاشیه برداشت بانک مرکزی از حساب بانک‌ها ؛ مساله‌ای با صورت مبهم

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.