- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اشخاص حقوقي تا پايان اسفند براي ثبت نام شماره اقتصادي فرصت دارند + اخبار تکمیلی

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور از تمديد مهلت نام نويسي فعالان اقتصادي براي ارائه شماره ويژه اقتصادي تا پايان اسفند خبر داد.

.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، علي عسکري هدف از تمديد اين مهلت را فراهم کردن فرصت بيشتر براي فعالان اقتصادي با توجه به تراکم کاري در ماه پاياني سال اعلام کرد و افزود: همه اشخاص حقوقي فعال در حوزه اقتصادي لازم است براي ادامه فعاليت ، شماره اقتصادي منحصر به فرد دريافت کنند ؛ در غير اين صورت فعاليت انها غير قانوني محسوب مي شود.

.

وي با بيان اينکه از دهه فجر امسال نام نويسي براي ارائه شماره اقتصادي به اشخاص حقوقي آغاز شده است ادامه داد: مهلت نام نويسي براي دريافت شماره اقتصادي ۱۵ اسفند تعيين شده بود که در پي تقاضاي فعالان اقتصادي اين مهلت تمديد شده است.

.

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اطلاع رساني در پايگاه اينترنتي سازمان امور مالياتي به نشاني WWW.TAX.GOV.IR [1]، اظهارداشت: شماره مخصوصي که به فعالان اقتصادي اعطا مي شود ، علاوه بر حوزه ماليات در ساير حوزه هاي اقتصادي نيز کاربرد دارد .

.

وي افزود : اطلاعات متقاضيان دريافت شماره اقتصادي ، راستي آزمايي مي شود و چنانچه واجد شرايط باشند ، کارت و شماره اقتصادي منحصر به فرد به آنان اعطا خواهد شد که مزيت هاي زيادي دارد.

.

عسکري با بيان اينکه به اشخاص حقيقي هم از سال اينده شماره اقتصادي واگذار خواهد شد، خاطرنشان کرد:

پس از واگذاري شماره ويژه اقتصادي به اشخاص حقوقي و حقيقي فعال در امور اقتصادي ، درج اين شماره براي هرگونه فعاليت اقتصادي و نقل و انتقالات اجباري خواهد شد ،در غير اين صورت فعاليت انها غير قانوني محسوب مي شود.

.

اخبار تكميلي :

————————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۲/۰۴

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه ثبت‌نام تا چه زمانی برای شرکت‌ها ادامه دارد، گفت: ثبت‌نام به صورت مستمر ادامه دارد یعنی هرکس نسبت به ثبت یک شرکت اقدام کند باید برای دریافت شناسه و کارت اقتصادی نیز اقدام کند.

سوءاستفاده از کد اقتصادی به حداقل کاهش یافت [2]

.

————————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۲/۱۳

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی تا پایان اردیبهشت فرصت دارند.

فرصت دریافت شماره اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان اردیبهشت [3]


————————————————————————————————–

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

معاون مالیات های مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور با اعلام این که اشخاص حقوقی فقط تا ۱۸خرداد ماه برای ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی مهلت دارند، گفت: عدم ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی به منزله محرومیت از تسهیلات مالیاتی است.ثبت نام برای تخصیص شماره اقتصادی از این تاریخ به بعد فقط برای اشخاص حقوقی جدید التاسیس ادامه خواهد یافت.

۱۸ خرداد آخرین مهلت پیش ثبت نام اشخاص حقوقی [4]

.

—————————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

کارت اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه سال جاری صادر می شود و از ابتدای مهر ماه این اشخاص تنها با شماره اقتصادی جدید می توانند نسبت به صدور صورتحساب و سایر فعالیت های مالیاتی خود اقدام کنند.

آغاز ثبت نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی از ابتدای خرداد [5]

.

——————————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۳/۲۰

 مهلت ثبت نام شرکتها و اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقصادی که تا ۱۸ خرداد ۹۱ بود، تا آخر خرداد ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد [6]

.

——————————————————————————————————

لینک مرتبط :

آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از ۱۵/۱۱/۱۳۹۰  [7]

.