نرم افزارحسابداری صدگان

ابتکار جدید ایران برای مقابله با تحریم بانکی

0 585

حسابداراپ

بر اساس گزارشی که وزارت اقتصاد منتشر کرد، ایران برای مقابله با خودداری بانکهای امارات و قطر از گشایش اعتبار اسنادی برای تجارت با ایران شگرد تازه‌ “معاملات مالی و تجاری مستقیم” را به کار گرفته است.

.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت اقتصاد به تازگی گزارشی منتشر کرده است که بر اساس آن در اواسط بهمن ماه بانک های مرکزی امارات متحده عربی و قطر از بانک های این کشورها خواستند تا از گشایش اعتبار اسنادی برای تجارت با ایران خودداری کنند.

.

با انتشار این خبر مقامات اقتصادی جمهوری اسلامی ایران معاملات مالی و تجاری مستقیم با کشورهای طرف معامله را در اولویت قرار دادند. بدین ترتیب، با واکنش به موقع مقامات بانکی کشور، اقدام کشورهای حاشیه خلیج فارس بر علیه ایران با کمترین اثرات منفی همراه بود.

.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: از سوی دیگر در پی سیاست های جدید دولت ایران در زمینه کنترل نوسانات غیرعادی بازار ارز و سکه بهار آزادی، بازارهای داخلی در بهمن ماه از آرامش خاصی برخوردار بودند و پدیده های تشنج و التهاب در بازار های داخلی اجازه خود نمایی نیافتند.

.

پندار سیستم

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته نرخ برابر هر دلار با توجه به سیاست جدید دولت در نرخ ۱۲۲۶۰ ریال تثبیت شده بود اما هر یورو به طور متوسط معادل ۱۶۱۷۴ ریال ارائه گردید.

.

وزارت اقتصاد اضافه کرد: لازم به ذکر است که بانک مرکزی اواخر ماه گذشته برای سومین بار زمان سررسید تحویل سکه های ثبت نامی را به تاخیر انداخت و به هشت ماه رسانید که این امر تاثیر خاصی را بر روی قیمت سکه در بازار تهران نداشت.

.

در نیمه دوم بهمن ماه ۱۳۹۰ میانگین قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح جدید به ۸۲۴۵۶۶۷ ریال رسید که نسبت به نیمه اول این ماه ۱.۶۱ درصد کاهش نشان می دهد. این در حالی است که طی این دوره قیمت فروش هر اونس طلا در بازار لندن نسبت به نیمه اول بهمن ماه ۰.۶۸ درصد افزایش داشته است.

.

به گزارش فارس، طی دوره مورد بررسی برآورد قیمت فروش هر عدد سکه بهار آزادی طرح جدید (با توجه به میزان طلای موجود در هر عدد سکه بهار آزادی، قیمت جهانی طلا و نرخ فروش دلار آمریکا در بازار تهران) به طور متوسط معادل ۸۰۴۸۵۰۷ ریال گردید که از متوسط قیمت فروش سکه طرح جدید به میزان ۱۹۷۱۶۰ ریال کمتر می باشد.

.

بنابر اطلاعات آماری موجود، میانگین قیمت فروش سکه بهار آزادی طرح قدیم و جدید در ۱۵ روز منتهی به بهمن نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل به ترتیب به ۹۸.۹ و ۱۲۹.۸ درصد افزایش داشته است.

.

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.