- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آمارهای رشد اقتصادی و نرخ بیکاری دولت متناقض است.

معاون سابق وزارت بازرگانی با تأکید بر اینکه لازمه رشد اقتصادی هر کشوری افزایش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است، افزایش رشد اقتصادی کشور در سال ۹۰ را تکذیب کرد. 

.

محسن بهرامی در گفتگو با خبرنگار ایلنا به تناقضات آماری در خصوص نرخ رشد اقتصادی و اشتغال زایی از سوی مراکز رسمی دولتی از جمله بانک مرکزی و مرکز آمار ایران اشاره و ایجاد یک مرکز مستقل آماری در این خصوص را خواستار شد. 

.

به گفته وی، مجلس با نظارتی که در حوزه قانون دارد، می‌تواند دیوان محاسبات اداری را به عنوان معیار سنجش ارزیابی آماری ایران تعیین کند. 

.

بنا بر اظهارت عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، ارائه آمارهای متناقض در این زمینه، باعث بروز اینگونه مشکلات و اعلام تناقض آمیز آمارهای رشد اقتصادی و نرخ بیکاری شده است. 

.

رئیس کمیسون تجارت اتاق بازرگانی تهران در خصوص اظهارات رئیس جمهور در پاسخ به نمایندگان مجلس در زمینه افزایش نرخ رشد اقتصادی در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹، ضمن رد این موضوع تأکید کرد: پارامترهای گوناگون اقتصادی در کشور، نشان دهنده کاهش رشد اقتصادی ایران در سال ۹۰ است. 

.

بهرامی تصریح کرد: مشکلات ناشی از تحریم، افزایش تورم ناشی از اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها، کاهش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و افزایش نوسان در بازار سهام و ارز باعث کمرنگ شدن رونق تولید و فضای کسب و کار در سال ۹۰ بود. 

.

به گفته وی این عوامل منجر به افزایش تورم، و رشد نرخ بیکاری در طی سالجاری شده است. 

.

معاون سابق وزارت بازرگانی در پاسخ به این سوال که چرا اقتصاددانان مجلس به موضع رییس جمهور در این خصوص واکنش نشان ندادند، بیان داشت: سوال از رئیس جمهور در مجلس بیشتر شکل ماهیتی داشت و کلیت مساله بیشتر حول محور سیاست بود لذا شاید نمایندگان اقتصاددان برای عدم بوجود آمدن شایعه برداشت‌های سیاسی این کار را انجام نداده‌اند. 
..
بهرامی در خصوص اظهارات رئیس جمهور مبنی بر صفر بودن موجودی حساب صندوق ذخیره ارزی یادآور شد: وقتی که آماری در خصوص حساب ذخیره ارزی تاکنون منتشر نشده چگونه رئییس جمهور می‌تواند در این خصوص اینچنین نظر دهد.
.