نرم افزارحسابداری صدگان

آغاز عرضه ایران چک‌های ۵۰ هزار تومانی جدید از تابستان

0 1,199

حسابداراپ

 مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی از آغاز عرضه ایران چک‌های جدید ۵۰ هزار تومانی به چرخه پولی کشور از تیر یا مردادماه سال آینده خبرداد.

 .

به گزارش خبرنگار مهر، مجید صنیعی امروز در نشستی خبری در بانک مرکزی با موضوع  اقدامات این بانک در آستانه سال نو گفت: ایران چکهای جدید جایگزین ایران چکهای فعلی می شوند، طرح ایران چکهای جدید نوین است و اندازه آن به میزان اسکناسهایی است که در آینده و پس از اصلاح پولی و ساماندهی پول ملی چاپ خواهند شد.

 .

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی با بیان اینکه  این امر باعث می شود که مردم با اسکناسهای پس از اصلاح پول ملی آشنایی داشته باشند، افزود: در سال جاری تولید اسکناس ۵۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 .

وی از خروج ایران چکهای یک میلیون ریالی از چرخه پولی کشور خبرداد و اظهارداشت: تولید اسکناس ۱۰۰ هزار ریالی توانست بار جمع آوری ایران چکهای یک میلیون ریالی را بر دوش بکشد.

 .

به گفته صنیعی، مسکوکات رایج جامعه  سکه های ۲۵۰ تا ۵ هزار ریالی است، این در حالی است که میزان تولید مسکوکات در سال جاری به میزان سال گذشته بوده است.

پندار سیستم

 .

وی از امحا و جمع آوری ۵۰۰ میلیون قطعه اسکناس فرسوده در سیستم بانکی خبرداد و با بیان اینکه این رقم در سالجاری بیش از یک میلیارد قطعه اسکناس فرسوده بوده است، افزود: وضعیت اسکناسهای فرسوده و ریز در سال ۹۱ ساماندهی می شود.

 .

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی از تصویب مقررات و آئین نامه های اصلاح پول ملی در دولت و برخی از آنها در مجلس خبرداد و عنوان کرد: موارد اجرایی در این زمینه به سازمان تولید اسکناس و مسکوک ارائه شده است.

 .

وی با تاکید بر اینکه طرحهای متفاوتی برای اسکناس و سکه ها پس از اصلاح پولی طراحی شده است، از آمادگی بانک مرکزی بری ارائه سکه و اسکناسهای جدید در ظرف مدت مشخص در صورت تصویب آئین نامه های مربوطه خبرداد.

 .

صنیعی شایعات مربوط به حذف تولید سکه گرمی را رد کرد و گفت: سکه‌های گرمی همچنان تولید می شود اما ممکن است که در بسته بندی و با کیفیت بهتری به بازار ارائه شود.

 .

مدیرکل سازمان تولید اسکناس و مسکوک بانک مرکزی سرانه مسکوک را ۴۰ تا ۴۲ قطعه عنوان کرد و افزود: سرانه سکه می تواند در سالهای آینده افزایش یابد. در حال حاضر ۸ میلیارد قطعه اسکناس در بازار در حال گردش است و سرانه اسکناس ۱۰۰ برگ است که تغییری نسبت به گذشته نداشته است، ضمن اینکه حجم خالص اسکناس و ایران چک ۲۷۳ هزار میلیارد ریال است.

 .

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.