نرم افزارحسابداری صدگان

۷ هزار و ۵۰۰ نفر بدهکار مالیاتی ممنوع‌ الخروج شدند

0 871

حسابداراپ

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از ممنوع‌الخروج شدن ۷ هزار و۵۰۰ نفر به دلیل بدهی مالیاتی خبر داد و گفت: پرونده مالیاتی گروه آریا به دادگاه ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری امروز در نشستی خبری به مناسبت فرارسیدن دهه فجر، از ممنوع‌الخروج شدن ۷ هزار و۵۰۰ نفر به دلیل بدهی مالیاتی خبر داد و گفت: لیست این افراد مرتب در حال تغییر است، چون عده‌ای اضافه می‌شوند و عده‌ای با تسویه کردن مالیاتی از آن خارج می‌شوند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: اشخاص حقیقی که بیش از یک میلیون تومان بدهی مالیاتی داشته باشند بر اساس قانون ممنوع‌الخروج می‌شوند.

وی در مورد میزان معوقه مالیاتی گفت: پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معوقه مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی دارای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بدهی است که از اول سال جاری هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان از معوقات وصول شده است.

به گفته عسکری از رقم پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان معوقه مالیاتی حدود سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان جریمه و مابقی اصل مالیات است.

نرم افزار طرح جامع مالیاتی

عسکری در حاشیه این نشست در پاسخ به پرسش مهر در مورد فعالیت شرکت بول فرانسه وی برای تهیه نرم‌افزار طرح جامع مالیاتی گفت: این شرکت همانگونه که وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس به نمایندگان توضیح داد کار تهیه نرم‌افزار طرح جامع مالیاتی را برعهده دارد و ما کارمان را با این شرکت ادامه خواهیم داد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور خاطرنشان کرد: غیر از حق‌الزحمه به آن شرکت پرداخت نخواهد شد و قرار است آن شرکت نرم‌افزار را در اختیار سازمان قرار دهد.

وی با بیان اینکه مگر ممکن است طرح به این بزرگی دارای مناسبات امنیتی و اطلاعاتی نباشد، گفت: اطلاعات این نرم‌افزار در قالب شبکه داخلی اینترانت است و ربطی به شبکه اینترنت ندارد.

پرونده مالیاتی گروه آریا

عسکری در مورد مالیات شرکت‌های زیرمجموعه گروه امیرمنصور آریا گفت: چون پرونده این گروه در مرحله رسیدگی در دادگاه قرار دارد، مسائل را از دادگاه بپرسید اما در مورد مالیات اطلاعات مالیاتی این شرکت‌ها با دادگاه مراوده می‌شود.

وی افزود: در بازنگری پرونده شرکت‌های گروه امیرمنصور آریا آنها تاکنون تخلف مالیاتی نداشته‌اند البته ممکن است کتمان مالیاتی داشته باشند که مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

پندار سیستم

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ پرسشی مبنی بر اینکه مالیات حقوق‌بگیران و کارمندان چه درصدی از درآمد مالیاتی را تشکیل می‌‌دهد، گفت: مالیات حقوق‌بگیران بخش خصوصی و عمومی و دولتی نزدیک ۸ درصد مالیات‌های کشور است، البته سهم مالیات حقوق به نسبت مجموعه مالیات درآمدی و مابقی فعالان اقتصادی بیشتر است و این یک واقعیت است به این معنا که در بخش‌های دیگر مالیات واقعی هنوز گرفته نمی‌شود اما تلاش بر این است در جهت عدالت مالیاتی و بر اساس حق مالیات همه بخش‌ها ستانده شود.

بودجه ۹۱

وی در مورد سقف معافیت مالیاتی در لایحه بودجه ۹۱ گفت: پیش‌بینی سازمان مالیاتی در این خصوص به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور ارائه شده اما هنوز لایحه بودجه به مجلس تقدیم نشده و پس از آن سقف معافیت‌های مالیاتی اعلام خواهد شد.

عسکری در مورد نحوه محاسبه مالیات ارزش افزوده کالاهای تولیدی، گفت: برخی از شرکت‌ها مالیات ارزش افزوده را جداگانه محاسبه کرده و مجموع قیمت تمام شده کالا و مالیات ارزش افزوده را به عنوان قیمت نهایی کالا معرفی می‌کنند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در لایحه بودجه ۹۱بالغ بر ۳۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای سال آینده پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به آغاز اجرای آزمایشی ثبت نام کد اقتصادی گفت: فراخوان ثبت نام تمام مودیان اشخاص حقوقی به منظور تخصیص شماره و صدور کارت اقتصادی به مناسب دهه فجر آغاز خواهد شد.

عسکری با بیان اینکه در راستای طرح جامع مالیاتی باید شماره اقتصادی به اشخاص حقیقی و حقوقی اختصاص یابد، افزود: با قرار دادن بخش ثبت نام اشخاص حقوقی در پورتال و سایت سازمان، ثبت نام اشخاص حقوقی از دو هفته قبل آغاز شده و تا کنون بیش از چند هزار مودی مرحله اول ثبت نام را انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه فراخوان ثبت نام تمام مودیان اشخاص حقوقی در دهه فجر از طریق انتشار اطلاعیه در روزنامه های کثیر الانتشار اعلام خواهد شد، تصریح کرد: تا پایان امسال تمام اشخاص حقوقی فرصت خواهند داشت به پورتال سازمان مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را برای تخصیص شماره اقتصادی انجام دهند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور فرآیند ثبت نام را دو مرحله ای اعلام کرد و افزود: در مرحله اول اطلاعات کلی و هویتی اشخاص حقوقی و در مرحله دوم اطلاعات دقیق تری از نحوه، میزان و نوع فعالیت اشخاص حقوقی دریافت می شود.

وی با بیان اینکه کارت اقتصادی پس از انجام راستی آزمایی از اطلاعات دریافت شده، صادر می شود، ادامه داد: پس از صدور کارت اقتصادی اشخاص حقوقی در تمام مراودات و معاملات خود ملزم به درج شماره اقتصادی خود و مشتریان در صورتحساب ها خواهند بود.

عسکری همچنین با اشاره به اینکه ثبت اشخاص حقیقی برای اختصاص کد اقتصادی از سال آینده آغاز می شود، اظهارداشت: این شماره بین سازمان امور مالیاتی و گمرک یکسان خواهد بود.

رئیس سازمان امور مالیاتی ادامه داد: بعد از تجربه قبلی کد اقتصادی که موفقیت‌آمیز نبود شماره اقتصادی بعد از ۱۰ سال توقف دوباره به جریان می‌افتد و شماره جدید اقتصادی در دو مرحله به اشخاص حقیقی و حقوقی داده می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد افزود: از دو هفته قبل به صورت آزمایشی فراخوان اشخاص حقوقی و از دهه فجر به صورت عمومی فراخوان اشخاص حقوقی تا پایان سال برای دریافت شماره و کارت اقتصادی دریافت می‌شود.

وی افزود: بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم فراخوان برای دریافت کد اقتصادی انجام می‌شود و همه وزارتخانه‌ها، دانشگاه، مدارس و شرکت‌های انتفاعی و غیرانتفاعی فراخوان می‌شوند و در مرحله بعد نیز اشخاص حقیقی فعال اقتصادی برای دریافت شماره اقتصادی فراخوان می‌شوند.

وی در مورد جلوگیری از سوء استفاده از کارت اقتصادی گفت: در این مرحله با راستی‌آزمایی کد پستی و آدرس پستی برای اشخاص حقوقی بر مبنای شماره ثبت شرکت‌ها و برای اشخاص حقیقی بر اساس شماره ملی ، کد اقتصادی اعطا می‌شود.  همزمان با اعطای شماره اقتصادی به افراد امضای دیجیتال نیز به افراد داده می‌شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.