نرم افزارحسابداری صدگان

۶۰ درصد اعتبارات پرداختي به گروه آريا بدون وثيقه بوده است.

0 626

حسابداراپ

مديرعامل سازمان حسابرسي با اعلام اين که ۶۰ درصد اعتبارات پرداختي به گروه آريا بدون وثيقه بوده است، گفت: گزارش تخلف گروه آريا از حسابرسي بانک‌هاي طرف معامله از ۲ سال قبل ارائه شده بود.

.

به گزارش فارس، اکبر سهيلي‌پور در جمع خبرنگاران اعلام کرد: براي بررسي حسابرسي شرکت‌هاي گروه آريا با توجه به اين که در بخش خصوصي بود فقط از طريق حسابرسي ۲بانک طرف قرارداد آن ها از ۲سال قبل گزارش‌هايي ارائه شد و تذکراتي در نامه مديريت به پيوست گزارش حسابرسي به مديرعامل بانک‌هاي طرف قرارداد با اين گروه ارائه شد.

 .

وي يادآور شد: نامه مديريت در برگيرنده نقاط ضعف يک شرکت دولتي است که همزمان با گزارش حسابرسي ارائه مي‌شود.

پندار سیستم

 .

مديرعامل سازمان حسابرسي يادآور شد: اعتبارات دريافت شده فقط گروه آريا فقط ۴۰ درصد داراي وثيقه بوده و بقيه طرح‌هاي گروه آريا وثيقه نداشته و يا اين که خود طرح به عنوان وثيقه گرفته شده بود و سازمان حسابرسي در اين زمينه تذکراتي داده بود که ريسک مطالبات اين گروه سرمايه‌گذاري بالا رفته است.

 .

سهيلي‌پور يادآور شد: گرچه در قانون تسهيل آمده بود نيازي به گرفتن وثيقه وجود ندارد اما تذکراتي به بانک‌هاي طرف قرارداد ارائه کرديم که در پرداخت اعتبارات گروه آريا دقت کنند و همچنين در نامه مديريت به بانک صادرات يادآور شد که اعتبارسنجي و نامه ريسک را مورد نظر قرار دهند که اين گروه درصدد جعل و تقلب برخواهد آمد.

.

منبع : روزنامه خراسان

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.