نرم افزارحسابداری صدگان

۱۵ بهمن آخرین فرصت تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی

2,162

حسابداراپ

دولت پس از بی‌توجهی برخی وزارتخانه‌ها از جمله وزارت نفت به مصوبه انعقاد قرارداد مستقیم با نیروهای شرکتی، این دستگاه‌ها را مکلف کرد تا ۱۵‌بهمن‌ماه با نیروهای شرکتی قرارداد مستقیم امضا کنند.

.

 به گزارش همشهری دولت از سال۸۵ برنامه ساماندهی نیروهای شرکتی را در دستور کار قرار داد اما تاکنون وزارتخانه‌ها به‌ویژه وزارت نفت، از اجرای مصوبات دولت در این زمینه شانه‌خالی کرده‌اند و نیروهای شرکتی که اکثر آنها متخصص و تحصیلکرده هستند، در شرایط بد اداری و دستمزدی قرار دارند.

.

در تازه‌ترین مصوبه، هیأت وزیران، با هدف حمایت از حقوق کارکنان شرکتی، دستگاه‌های اجرایی را به فسخ قرارداد با شرکت‌های تأمین نیروی انسانی مکلف کرد. با تصویب هیأت وزیران، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند قراردادهای منعقدشده با شرکت‌های پیمانکاری برای تأمین نیروی انسانی را ظرف ۱۵‌روز پس از ابلاغ تصویب‌نامه، (شانزدهم بهمن‌ماه) فسخ کرده و با کارکنان شرکتی به‌طور مستقیم قرارداد ببندند.

.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس این مصوبه، همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند قراردادهای منعقد شده با شرکت‌های پیمانکاری برای تأمین نیروی انسانی را ظرف ۱۵‌روز بعد از ابلاغ این تصویب‌نامه فسخ کنند. بر این اساس، دستگاه‌های اجرایی مکلفند با کارکنان شرکتی دارای حداقل یک سال سابقه کار شرکتی مستمر با پرداخت حق بیمه که فعالیت‌های موضوع قرارداد را انجام می‌داده‌اند به‌ترتیب زیر اقدام کنند:

.

الف- با کارکنان شاغل در مشاغل خدماتی نظیر پیشخدمت، ‌آبدارچی، نظافتچی، آشپز، نامه‌رسان، نگهبان، و نظایر آن که معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی رئیس‌جمهور ظرف یک هفته پس از ابلاغ این تصویب‌نامه به‌عنوان شغل کارگری اعلام می‌کند با رعایت ماده۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و رعایت سقف اعتبارات مصوب براساس قانون کار، قرارداد کار موقت یکساله منعقد و در پایان سال طبق مقررات قانون کار با آنان تسویه حساب کرده و درصورت نیاز، در سال بعد با آنها مجددا قرارداد منعقد کنند و تعداد کارکنان موضوع این بند به سقف پست‌های سازمانی مصوب دستگاه اجرایی اضافه می‌شود.

.

ب- با کارکنان شاغل در مشاغل پشتیبانی نظیر مسئول دفتر، ‌متصدی امور دفتری، ‌بایگانی، ‌ماشین‌نویس و نظایر آن که شرایط احراز آن توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور ظرف یک هفته بعد از ابلاغ این تصویب‌نامه اعلام می‌شود به‌صورت قرارداد کار مشخص معین تمدید قرار داد کنند.

 .

هیأت وزیران همچنین تصویب کرد که از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، انعقاد قرارداد تأمین نیروی انسانی به هر شکل به شرکت‌های پیمانکاری ممنوع است و هر گونه به‌کارگیری نیروی انسانی به هر نحو در همه مشاغل و فعالیت‌های دستگاه صرفاً با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور و رعایت قوانین و مقررات ورود به خدمت امکان‌پذیر خواهد بود.

 .

پندار سیستم

همینطور دستگاه‌های اجرایی مکلفند مطابق ضوابط اعلامی‌ از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، به‌کارگیری نیروی انسانی تحت هر عنوان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، کارگر مشمول قانون کار و عناوین مشابه را در پایگاه اطلاعاتی کارمند ایران به ثبت رسانده و شماره کارمندی دریافت کنند.

.

فعالیت‌های مربوط به طرح‌های عمرانی از شمول این تصویب‌نامه مستثنی هستند و از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه به‌کارگیری نیروی انسانی شاغل در طرح‌های عمرانی در فعالیت‌های جاری دستگاه ممنوع است.براساس تصویب‌نامه هیأت وزیران، همچنین شرکت‌های تابعه وزارتخانه‌های نفت، نیرو، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و بانک‌های دولتی موظف شدند ظرف ۱۵‌روز پس از ابلاغ این تصویب‌نامه قراردادهای پیمانکاری برای تأمین نیروی انسانی را فسخ و با نیروهای شرکتی موجود به‌ترتیب زیر رفتار کنند:

.

الف- با نیروهای شاغل در مشاغل تخصصی به شرط دارا بودن شرایط احراز شغل به‌صورت کار معین یا ماده۱۲۴ قانون مدیریت خدمات کشوری تمدید قرارداد کنند.

.
ب- سایر نیروهای شرکتی شاغل در شرکت‌های در حال واگذاری را در قالب شرکت‌های تعاونی متشکل از کارکنان شرکتی ساماندهی کنند.

 .

همچنين وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی گفت: ۱۶ بهمن ماه آخرین فرصت برای دستگاه های دولتی است تا نیروهای شرکتی خود را تبدیل وضعیت کنند.

.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، ‘عبدالرضا شیخ الاسلامی’ پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: همه دستگاه ها موظف بودند مصوبه دولت را انجام دهند و در صورت تبدیل نکردن وضعیت نیروهای شرکتی، از این پس تخلف قطعی و مسلم از تصمیمات دولتی تلقی و برخورد اداری و انضباطی می شوند.

.

وی با اشاره به روش های گوناگون تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی مشغول در دستگاه های دولتی اظهارداشت: بسیاری از آنها به صورت قرارداد مستقیم فعالیت خود را ادامه می دهند و برخی نیز در قالب تعاونی به طور مستقیم با دستگاه های دولتی قرارداد می بندند که بدین ترتیب دلال ها و واسطه های تامین نیروی انسانی برای دستگاه های دولتی به طور کامل حذف می شوند.

.

وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: با اجرای این مصوبه همه نیروهایی که توسط شرکت های واسطه ای برای دستگاه های دولتی کار می کردند با آن دستگاه دولتی قرارداد مستقیم منعقد می کنند.

—————————————————————————–

تصویب نامه شماره۲۱۳۴۷۱/ت۴۷۶۴۳هـ مورخ ۹۰/۱۱/۱( فسخ قراردادهای منعقد شده کلیه دستگاههای اجرایی با شرکتهای پیمانکاری جهت تأمین نیروی انسانی و نحوه انعقاد قرارداد با کارکنان شاغل شرکتی)

 

 .

محل تبلیغ شما

21 نظرات
  1. فرهاد می گوید

    سلام حجمي يعني چه ماكه پالايشگاه هستيم چه گناهي كرديم كه الكي اسم حجمي گذاشتندبرروي ما؟

  2. رضا می گوید

    با سلام و خسته نباشید
    بفرمائید نیروهای شرکتی وزارت …. در کدوم بند این قانون قرار می گیرند؟
    منظور از نیروهای تخصصی چیه ؟

  3. منصور گرگری می گوید

    با عرض سلام.ما جمیع نیروهای پیمانکاری شرکت …واقع در سالنهای رنگ کامیو ن اتوبوس که مدت ۴سال است که دراین شرکت به صورت پیمانکاری مشغول به کار میباشیم از انجا که در پی تصمیمات هیات دولت مبنی بر تبدیل وضعیت نیروهای پیمانی به شرکتی این موضوع از طرف گارگران پیمانی به مدیر منابع انسانی اطلاع داده شد وکارگران خواستار اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع وتبدیل وضعیت خودشان شده بودند که با برخوردزشت و زننده ایشان مواجه شدند.
    لازم به ذکر است مدیر منابع انسانی با بی اساس خواندن این مطلب وذکر این موضوع که ما هر کاری در این شرکت صلاح بدانیم انجام خواهیم داد و این قبیل تصمیمات دولت هیچ گونه پایه و اساسی نداردودر آخر هم یادآور این موضوع باشیم که ما ۳ماه است حق اولاد ومزایای خودرا دریافت نکرده ایم ودر طی ۸۰روزکاری یک دست لباس کار به کارگران داده اند.
    خواهشمند است در صورت امکان این موضوع را پیگیری نمایید و به داد ما گارگران پیمانی برسید
    با تشکر جمیع کارگران پیمانی

  4. ناشناس می گوید

    باسلام جمعی از نیروهای شرکتی شاغل در حراست ( نگهبان ) کار ما را بعنوان حجمی تعریف کرده اند و در این مدت که زیر نظر پیمانکار هستیم اجحاف زیادی به ما شده است ترا خدا به داد این کارگران بیچاره برسید.

  5. وحید می گوید

    من یکی از نیروهای وزارت …. در اداره بازرسی ولی تکلیف ما هنوز روشن نیست نمیدانیم چکار کنیم

  6. مهدی می گوید

    با سلام ما کارکنان راه اهن … قسمت سوزنبان به عنوان حجمی معرفی کردن . پس چراااا همکارای ما رسمی هستن و همچنان نیرو رسمی میگیرن .

  7. شيوا می گوید

    اينطور كه معلومه كسي به داد نيروهاي شركتي …. نمي رسد ۱۰ سال پيش قبل اينكه …. به بخش خصوصي واگذار شود به اميد استخدام درانجا مشغول شديم و بعد گذشت ده سال نه تنها وضع بهتر نشد كه بدتر شد و ديگر اميدي به استخدام نيروهاي شركتي … نيست چند سال است با حداقل حقوق و يك پنجم حقوق كاركنان رسمي زندگيمان مي گذرد اگه از رو عدل و انصاف نگاه كنند مسئولان متوجه مي شوند چه بي عدالتي در حق ما شده و مي شود . همه نيروهاي شركتي ادارات به نحوي استخدام مي شوند ولي …

  8. amir می گوید

    باسلام
    مي خواستم بدانم شركتهاي… كه يكي از شركتهاي وابسته به وزارت … مي باشد مشمول كداميك از قوانين مي باشد .
    اين شركت بيشتر شباهت به شتر گاوپلنگ مي باشد و هرقانوني به نفع باشد همان است

  9. شهروز می گوید

    باسلام خدمت همه مسئولین محترم
    آیا نیروهای شرکتی در …. که اکثراً دارای مدرک دانشگاهی میباشند و مسئولیت های زیادی به آنها واگذار شده اما واقعاً با حقوق ناچیز می باشد. خواهشمند است بررسی نمائید.

  10. خودم می گوید

    حجم کار در همه دنیا تعریف شده است و تمامی دنیا پیش به سوی خصثوصی سازی میرود آنوقت درد و غم ماشده تبدیل وضعیت بعداش تبدیل شدید میخواهید چه گلی به سر مملکت بزنید شما ها هم بشوید کارمند بعد از شرکت ها بخواهند نفر بیاورند کار شما ها رو انجام بدهند اگه من جای بزرگان بودم نظارت کامل میکردم نه تبدیل وضعیت
    آیا این شرکت های خصوصی مگر از کشور های دیگر آمده اند ؟ همان برادر و خواهر های شما هستند برید مکه یا دوبی تا پای پرواز شرکتی حتی خارجی هستند آنوقت اینجا تا نام شرکتی شنیده میشود با چشم دزد نگاه میکنند نظارت درست اصلا قرارداد ۵ ساله ببنید اطمینان شغلی هم طرف داشته باشه مگه چه ایرادی داره دوستان

  11. علی می گوید

    باسلام و خسته نباشی
    این قانونی که تصویب شده شامل نیروهای شرکتی …. هم میشود یا نه

  12. معصومه می گوید

    با سلام، پس تکلیف نیروهای قراردادی که مدرک دانشگاهی دارند و قرار بود به پیمانی تبدیل بشن چی شد؟

  13. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و ادب
    به نظر نمي رسد استثنايي در اين خصوص باشد .
    بااحترام

  14. هادي می گوید

    تورا به خدا يك فكري به حال نيروهاي شركتي وزارت …. بكنيد

  15. زمان می گوید

    ایا نیروهای شرکت آب وفاضلاب شهری در جنوب شرقی کشور چه میشه ایا جز نیروهای قراردادی ومدت معین می شوند اگر می شوند خبر خوشی به ما بدهید

  16. سعيد می گوید

    با سلام

    آيا اين قانون شامل نيروهاي شركتي اداره …. كه نوع قرارداد آنها حجمي مي باشد نيز هست ؟

  17. امیر می گوید

    باسلام
    بعداز۱۰سال آیاواقعاکسی نیست که به دادنیروهای خصوصی …. برسدباحداقل حقوق هرسال ازشرکتهای مختلف حقوق گرفته باتوجه به این که تبروهای رسمی باهمان مدرک با۲سال سابقه بیشتر۵یرابرحقوق بیشتردریافت میکتتد

  18. مریم می گوید

    با سلام.چند سال است که ما نیروهای تخصصی راه اهن شرق … منتظر در آمدن از طرح شرکتهاییم.

  19. حسین می گوید

    ما در راه اهن … دارای شغل حساس و تخصصی با بیش از سال بیمه ایم.کی میخاد تموم شن شرکتا؟

  20. علی می گوید

    کارکنان شرکتی …. اکثرا تحصیلکرده و کار غیر حجمی انجام میدهند

  21. آرمان می گوید

    مانیروهای تأسیسات دانشگاه …. که حدود ۳۰ نفریم وهرکدام سابقه کاریمان از ۵تا۱۵ سال است چرا نباید ازاین طرح بهره مند شویم ؟چرا میگن که شامل ما نمیشه؟مگه نگفتن که هیچ پیمانکاری در دستگاهای دولتی نباید فعالیت کنه پس چجوریه که شامل حال ما نمیشه؟

نظرات بسته شده است.