- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

چگونگی انتقال سوابق بیمه‌ای از سایر صندوق‌ها به سازمان تأمین‌اجتماعی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی تأمین، افرادی که قبلاً مشمول هریک از صندوق‌های بیمه و بازنشستگی بوده‌اند و رابطه استخدامی آنان به دلایلی چون استعفا، اخراج، بازخرید، انفصال دائم، انتقال و یا تغییر ساختار سازمانی قطع شده و درحال‌حاضر مشمول قانون تأمین‌اجتماعی قرار دارند، می‌توانند درخواست انتقال کسور بازنشستگی خود را از صندوق قبلی به تأمین‌اجتماعی ارائه نمایند.

.

همچنین علاوه بر افراد مذکور، مستخدمان شاغل در هریک از مؤسسات و دستگاه‌ها (به غیر از کارکنان نیروهای مسلح وزارت اطلاعات) بدون تغییر محل خدمت خود می‌توانند با ارائه درخواست به سازمان تأمین‌اجتماعی مبنی بر تغییر صندوق بازنشستگی به عضویت این صندوق در‌آیند.

.

بر همین اساس برای برخورداری از مزایای سوابق منتقل شده به صندوق تأمین‌اجتماعی، فرد متقاضی باید مابه‌التفاوت کسور پرداختی به صندوق قبلی را مطابق ضوابط قانونی مقرر پرداخت نماید.

.
خاطرنشان می‌کند، سوابق انتقال یافته به صندوق تأمین‌اجتماعی درصورتی در احراز شرایط بازنشستگی و تعیین میزان مستمری مؤثر خواهد بود که این افراد در زمان بازنشستگی، حداقل سابقه پرداخت حق‌بیمه مقرر در قانون تأمین‌اجتماعی را داشته باشند.
  .