- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

هشدار بانک مرکزی به سپرده‌گذاران

یک مقام مسوول در بانک مرکزی به سپرده‌گذاران توصیه کرد:برای سپرده‌گذاری در موسسه‌هایی که سودهای غیر متعارف می‌دهند تامل کنند.

به گزارش اکونیوز،این مقام مسوول با اشاره به رقابتی شدن نرخ سود سپرده‌ها در بسته پولی افزود: سپرده‌گذاران برای سپرده‌گذاری دقت داشته باشند موسسه انتخاب کننده حتما از بانک مرکزی مجوز داشته باشد.

وی افزود: در مرحله دوم باید دقت شود نرخ سود متعارف با شرایط موجود باشد؛ بنابراین در سپرده‌گذاری نزد موسسه‌هایی که پرداخت سودهای بالا را وعده می‌دهند تامل شود تا بعدا ضرر و زیانی متوجه آنان نباشد.
وی با بیان اینکه درج عبارت «در شرف تاسیس» توسط برخی از موسسات مالی و اعتباری به منزله اخذ مجوز از بانک مرکزی نیست، گفت: تمام فعالان عرضه پولی کشور باید مجوز فعالیت از بانک مرکزی دریافت کنند.
وی درباره درج این جمله توسط موسسات مذکور گفت: درج این جمله به معنای اخذ مجوز از بانک مرکزی نیست، این در حالی است که برخی از آنها جمله در «شرف تاسیس» را در زیر تابلوی خود نوشته‌اند.
وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بانک مرکزی را ساماندهی موسسات پولی، مالی و اعتباری ذکر و بیان کرد: براین اساس تمام این موسسات بدون مجوز به تعداد محدودی موسسه مالی و اعتباری تبدیل می‌شوند. او گفت: بانک مرکزی فعالیت این موسسه‌ها را رصد می‌کند و هر کدام که نتوانند استاندارد‌های لازم را کسب کنند اجازه فعالیت در بازار پول کشور را نخواهند گرفت.