نرم افزارحسابداری صدگان

عدم بازگشایی LC داخلی

0 592

حسابداراپ

 

دبیر انجمن قطعه‌سازان از عدم بازگشایی LC  داخلی خبر داد و گفت که با وجود قول‌های داده شده مبنی بر فعال‌سازی LC‌های داخلی، این اقدام عملی نشده است و در صورتی که این امر عملی شود مشکلات قطعه‌سازان تا حدودی حل خواهد شد‌.

.

پندار سیستم

ساسان قربانی گفت: با فعال شدن LC داخلی نیز مشکلات ادامه خواهد داشت زیرا افزایش نرخ سود تسهیلات از طرفی و همچنین عدم تامین ارز مرجع و گشایش اعتبار محدودیت‌ها را چندین برابر کرده است‌.

.
وی افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها، نرخ ارز مرجع حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است که این میزان افزایش به‌گونه‌ای باید در قیمت تمام‌شده محصولات لحاظ شود که در حال حاضر باید گفت که خبری از ارز مرجع نیست و همچنین نرخ مواد اولیه حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است که بر همین اساس تولید‌کننده حداقل باید ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد تا بتواند هزینه‌ها را جبران کند که متاسفانه هنوز این امر اتفاق نیفتاده است‌.

.
وی تصریح کرد: با وجود این مشکلات هم‌اکنون شرکت‌های خودروسازی کشور به دلیل این عوامل مجبور به کاهش تولید شده‌اند و همچنین پرداخت‌های خودروسازان به قطعه‌سازان با مشکل مواجه شده است و از طرفی هم شرکت‌های خودروسازی در دریافت تسهیلات و افزایش قیمت خودرو با محدودیت مواجه هستند و سیستم بانکی نیز با وجود این مشکلات صنعت کشور را همراهی نمی‌کند‌.

 .

منبع : جهان صنعت

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.