نرم افزارحسابداری صدگان

شرايط بازنشستگي و غيبت در مشاغل سخت و زيان آور

0 666

حسابداراپ

رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی خراسان رضوی گفت: جلسه‌ای عصر دیروز در خصوص حذف شرط سنی ۵۰ سال در اجرای قانون بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

.

پندار سیستم

رحمت الله پورموسی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: قرار بود وزیر کار رفاه و تامین اجتماعی نيز در اين جلسه حاضر شود كه متاسفانه در غياب او تشكيل جلسه داديم.
.
پورموسي حذف شرط سنی ۵۰ سال از قانون بازنشستگي در مشاغل سخت و زيان آور، جريمه پنج سال تاخير بازنشستگي در صورت غيبت ده روزه و ديگر مسائل پيراموني اين قانون را از موضوعات جلسه ديروز عنوان كرد و افزود: اگر كارگري طبق آیین نامه اجرایی ۲۰ سال متوالی يا ۲۵ سال متناوب کار کند و غیبتش از ۱۰ روز به ۱۱ روز برسد، آن کارگر دیگر با ۲۰ سال سابقه متوالی بازنشسته نمی‌شود بلکه باید با مجموع ۲۵ سال كار متناوب بازنشسته بشود و به اين ترتيب ۵ سال اضافه خدمت کند.
.
او تاکید کرد: خواسته ما این است که در کل فاصله‌های موجود در این طرح از بین برود و زماني كه مجموع سوابق افراد ۷۳۰۰ روز برسد، کارگر بتواند به راحتی بازنشسته شود.
.
پورموسي اعلام كرد: مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه ضمن بررسی پیشنهادات گروه کارگری نسبت به ارائه این پیشنهادات به صورت کتبی موافقت نمود و خواستار ادامه این بحث در هفته آینده در کمسیون اجتماعی مجلس شد.
.
رییس کانون هماهنگی شورای اسلامی خراسان رضوی در خصوص لایحه جدید هیات وزیران در خصوص استثنا قائل شدن براي کارگران صنایع نساجی در مشاغل سخت زیان آور خبر داد و گفت: نسبت به این گروه استثنا قائل شده‌ و ۱۰ روز غیبت را به ۴۵ روز افزایش داده‌اند.
.
او در خاتمه گفت: این لایحه در هیات وزیران تصویب شده و به سازمان تامین اجتماعی جهت اجرا ارسال شده است و سازمان تامین اجتماعی به جهت بار مالی جدید ایجاد شده هنوز آن را اجرایی نکرده است.

 .

منبع : ايلنا

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.