- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

دستورالعمل هاي مبارزه با پولشويي در حوزه نظام مالياتي در مسير اجرا

رييس کل سازمان امور مالياتي کشور از ايجاد واحد مبارزه با پولشويي در سازمان مالياتي خبرداد و گفت: ۶ دستورالعمل مربوط به مبارزه با پولشويي در حوزه نظام مالياتي، در ستاد تصويب و ابلاغ شده و هم اکنون در مسير اجرا قرار گرفته است.

.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، علي عسکري در نشست خبري امروز با اشاره به اينکه دستگاه هاي اجرايي موظف به ايجاد دفاتر مبارزه با پولشويي شده اند، افزود: در تشکيلات جديد سازمان امور مالياتي که اواخر سال گذشته به تصويب رسيد و با معاونت توسعه و مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور نهايي شده است، واحد مبارزه با پولشويي در يکي از دفاتر گنجانده شده بود.

 .

وي ادامه داد: اما با تصويب ستاد مبارزه با پولشويي مقرر شد آن واحد به يک دفتر مستقل تحت نظر رييس سازمان مالياتي تبديل شده و به صورت مستقل اداره شود.

 .

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اينکه اقدامات لازم براي تشکيل اين دفتر در سازمان مالياتي فراهم شده است، خاطرنشان کرد:دستورالعمل هاي مربوط به پولشويي در حوزه نظام مالياتي که شامل ۶ دستورالعمل مي شود، در ستاد به تصويب رسيده و ابلاغ شده است و هم اکنون در مسير اجرا قرار گرفته است.

.