نرم افزارحسابداری صدگان

دستمزد سال آینده حداقل۵۰۰ هزار تومان باشد.

3 783

حسابداراپ

مهر- رییس فراکسیون کارگری مجلس با اعلام اینکه حداقل دستمزد سال آینده کارگران نمی‌تواند از ۵۰۰ هزار تومان کمتر باشد، گفت: نرخ تورم اعلامی مورد قبول ما نیست.

.

علیرضا محجوب در این ارتباط که رییس کل بانک مرکزی طی روزهای اخیر نرخ تورم پایان دی ماه سال جاری را ۲۱ درصد اعلام کرده است، ساز و کار تعیین حداقل دستمزد سال آینده چگونه می‌تواند باشد، گفت: قاعدتا آنچه ملاک شورای عالی کار است، نرخ تورم بانک مرکزی است.

.
رییس فراکسیون کارگری مجلس گفت: با توجه به وضعیت فعلی قیمت‌ها مشخص است که دیگر کمتر از ۵۰۰ هزار تومان حداقل دستمزد نمی‌توانیم داشته باشیم.وی با بیان اینکه با وجود بزرگ بودن شکاف واقعیت‌ها با حداقل دستمزد ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومانی‌ اما در نهایت شورای عالی کار نرخ‌هایی به مراتب پایین‌تر از ۵۰۰ هزار تومان را مصوب خواهد کرد، گفت : اين مبلغي است كه بايد باشد ولي حال چقدر خواستند آنرا كوچك كنند.

.

پندار سیستم

 ———————————————————————————————————————

ارسال جمع‌بندی اصلاح قانون کار به وزارت کار
فارس- جمع‌بندی اصلاح قانون کار میان کارگران و کارفرمایان نهایی و به وزیر تعاون، کار و رفاه تقدیم شد تا شش ماده باقیمانده آن نیز در شورای عالی کار نهایی شود.

.
اولیا علی‌بیگی، رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در خصوص آخرین وضعیت پیش‌نویس اصلاح قانون کار اظهار داشت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسات دوجانبه گروه‌های کارگری و کارفرمایی اصلاح قانون کار پایان یافت.

.
وی ادامه داد: بیش از شش ماه است که این موضوع در حال بررسی و جمع‌بندی دوجانبه است.رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار با بیان اینکه طبق قرار با کارفرمایان، دبیرکل کانون کارفرمایان به نیابت از دو گروه توافقات حاصل شده را به دفتر وزیر تعاون، کار و رفاه ارسال خواهد شد، عنوان کرد: در نهایت اجماعی در خصوص شش ماده قانون کار حاصل نشد و امیدواریم این مباحث در شورای عالی کار نهایی شود.

 .

به گفته این فعال کارگری، تفاهم خوبی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی به منظور اصلاح قانون کار وجود داشت و امیدواریم برنامه‌ریزی لازم از سوی شورای عالی کار صورت گرفته و پس از اقدامات نهایی تا قبل از سال لایحه آن به مجلس ارایه شود.وی تاکید کرد: با توجه به رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قطعا در شورای عالی کار مشکل و اختلاف دیدگاه کارگران و کارفرمایان راجع به چگونگی ساماندهی قرارداد کار و نیز خاتمه آن حل خواهد شد.

.

 

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. ارشد می گوید

    کارگر مظلوم ترين و کم توقع ترين قشر جامعه است . پس اگر ظلمي بشه ، جامعه ظالم است و اگر از توقعاتش سوء استفاده بشه جامعه مستبد است . بياييد نه ظالم باشد و نه مستبد .

    ميزان تورم در جامعه ما ۶۵٪ هست که جهت افزايش کمتر دستمزد سرمايه هاي مملکت (کارگران) بعد از عيد و مصوبات مجلس ميزان واقعي تقريبا نزديک به همين درصد اعلام ميشود به طور مثال قيمت مرغ با کيلويي ۳۰۰۰۰ ريال ۴۵۰۰۰ ريال فروخته مي شود آيا مرغ هم توسط دلار معامله مي شود ؟؟؟ اگر جواب مثبت است کارگران نيز به نرخ دلار کار مي کنند … فقط اميدوارم دوباره نگويند که ما امسال تورمي نداشتيم که ! تورم زير ۸ درصد بوده …

  2. مجید می گوید

    هر سال همینطور بوده. یک نرخ تورم غير واقعي اعلام می شود و حقوق کارگران را نیز با نرخ کمتر از همان نرخ غير واقعي افزایش می دهند.
    خودتان قضاوت کنید مرغ ۳۰۰۰ تومانی شده ۴۷۰۰ تومان یعنی نرخ تورم ۵۷ درصد!! حال ببینید بانک مرکزی باز چه رقمی را برای تورم سال ۹۰ اعلام خواهد نمود. محال است بیشتر از ۲۰ درصد اعلام کنند

  3. احمد می گوید

    سلام تو را خدا يه فكري كنيد برا جامعه الان دو ماه ميشه نتونستم مرغ و گوشت برا خونه بخرم. ميوه كه اصلا نميخوريم. شرمنده خانواده ام.اجاره نشينم. حقوق را ۵ ماه دير ميدن از شركت. شما بگيد من چكار كنم.مگه ما انسان نيستيم. خداوند در قران مگه نميگه ظلم نكنيد. حيف كه خانواده ام را دوست دارم و يه دختر كوچولو دارم والا خيلي وقت پيش خودمو دار زده بودم. موفق باشيدو سربلند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.