نرم افزارحسابداری صدگان

حذف ۴ صفر پول ملی از سال ۹۳

0 683

حسابداراپ

معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ريیس‌جمهور گفت: لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی در کمیسیون اقتصادی دولت نهایی شده و پس از امضای ريیس‌جمهور تقدیم مجلس می‌شود.
داوود منظور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در مورد نشست کمیسیون اقتصادی دولت اظهار کرد: در نشست کمیسیون اقتصادی دولت در روز شنبه ۱۵ بهمن تصمیم‌گیری‌هايي انجام شد که مهم‌ترین آن در مورد لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی کشور بود که این لایحه نهایی شد و به زودی از سوی دولت به مجلس ارائه خواهد شد.

.

پندار سیستم

معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ريیس‌جمهور یادآورد شد: دولت قبلا با کلیات این لایحه موافقت کرده بود و قرار شد کمیسیون اقتصادی دولت بر روی جزئیات لایحه کار کند كه در جلسه روز شنبه نهایی شد. منظور افزود: اگر ريیس‌جمهور این مصوبه را تایید کند در قالب یک لایحه از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود که براساس آن از سال ۱۳۹۳ حذف ۴ صفر از پول ملی انجام خواهد شد.

.
وی افزود: تا سال ۹۳ مقدمات حذف ۴ صفر از پول ملی انجام خواهد شد و این کار برکات زیادی برای اقتصاد کشور خواهد داشت و گام مهمی از طرح تحول اقتصادی در دولت به شمار می‌رود.
معاون برنامه‌ریزی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ريیس‌جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا حذف ۴ صفر باعث تقویت پول ملی می‌شود، گفت:

.

مزایای حذف ۴ صفر از پول ملی فراوان است که عمده آن تسهیل در روابط اقتصادی و پولی کشور است و اثر واقعی بر تولید ناخالص ملی و پارامترهای اقتصادی نخواهد داشت، اما به روان‌تر شدن جریان اقتصاد کشور و انتقال پولی و ثبت ارقام مالی در حساب‌ها و کم شدن میزان سکه و اسکناس مورد نیاز مردم برای معاملات می‌انجامد. وی در مورد زمان ارائه لایحه حذف ۴ صفر از پول ملی گفت: بستگی به این دارد که چه زمانی به امضای ريیس‌جمهور برسد. 

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.