نرم افزارحسابداری صدگان

جزئیات قرارداد مستقیم با کارکنان شرکتی

14 8,311

حسابداراپ

معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور پس از ابلاغ مصوبه اول بهمن هیئت وزیران مبنی بر حذف قرارداد دستگاههای اجرایی با شرکتهای پیمانکاری نیروی انسانی، طی بخشنامه‌ای جزئیات انعقاد قرارداد مستقیم با کارکنان شرکتی را اعلام کرد.

.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، با استناد به مصوبه هیئت وزیران و در جهت ساماندهی نیروهای شرکتی شاغل در دستگاه ها، کلیه دستگاه های اجرایی موظفند در خصوص نیروهای شرکتی خود که تاکنون از طریق انعقاد قرارداد با شرکت های پیمانکاری برای تامین نیروی انسانی بکار گرفته اند، از جمله مشاغل مورد نظر در بند «الف» ماده یک مصوبه هیئت وزیران عبارتند از: پیشخدمت، سرایدار، نظافتچی، آبدارچی، آشپز، نامه رسان، نگهبان، تلفنچی، متصدی تاسیسات، راننده (در صورت استفاده از وسیله نقلیه دولتی) و متصدی چاپ و تکثیر اقدام کنند.

.

براساس این مصوبه، با متصدیان اینگونه مشاغل در صورتی که همانند سایرکارکنان دولت به مدت(۲۴) ساعت در هفته وی یا به صورت شیفتی در دستگاه اجرایی فعالیت می کنند، قرارداد منعقد می شود.

پندار سیستم

.

سایر عناوین شغلی که از نظر دستگاه اجرایی لازم است در زمره اینگونه مشاغل قرار گیرد، به پیشنهاددستگاه و تایید این معاونت تعیین خواهد شد.

.

بر این اساس، شرایط احراز مشاغل مورد نظر در بند «ب» ماده یک مصوبه فوق الذکر در مشاغل متصدی امور دفتری،‌ ماشین نویسی، تکنسین هواپیما، کارآموز حرفه و فن،‌متصدی نجات، مسئول ابلاغ و اجرا، متصدی امور مالیاتی ، متصدی تخلیه و بارگیری، کمک کارشناس خدمات فرودگاهی، مامور اجرایی محیط زیست ،‌تکنیسین دامپزشکی ، بهیار ، کمک بهیار، مسئول امور ارتوپدی،‌مددیار معلولین، بهورز، مامور سالن تشریح، مراقب اقدامات تامینی و تربیتی ،‌تحویلدار ، راننده مقامات ( در صورت استفاده از وسیله نقلیه دولتی) و مامور گارد و انتظامات حداق مدرک تحصیلی دیپلم است و شرایط احراز سایر مشاغل، براساس مدارک تحصیلی عنوان شده در رشته های شغلی مندرج در طرح طبقه بندی و ارزشایبی مشاغل کارمندان دستگاه های اجرایی است.

.

همچنین بالاترین مقام دستگاه اجرایی مسئول اجرای این بخشنامه بوده و ذیحساب دستگاه بر حسن اجرای آن نظارت خواهد داشت.

.

محل تبلیغ شما

14 نظرات
  1. نيروهاي شركتي زمين خورده می گوید

    با سلام خدمت همه متوليان عدالت در جامعه
    خواهش مي كنم از آقايان رده بالا كه به داد اين شركتي هاي تحصيل كرده برسيد كه حجمي كار مي كنند لااقل اينبار خيلي محكم به پاي اين بخشنامه بايستيد و عين بخشنامه هاي قبلي نشود خواهش ميكنم تا انجام كار ها با تمام و كمال دست از پيگيري برنداريد.

  2. رضایی می گوید

    با سلام
    احتراما می خواستم بدانم چرا مدیریت شرکت توزیع نیروی برق استان …. مصوبه های دولت مبنی بر حذف نیروهای شرکتی را اجرا نمی کند ومصوبات دولت را نادیده می گیرند؟

  3. امین می گوید

    با عرض سلام وخسته نباشید
    من از نیروهای شرکتی اداره کل امور مالیاتی هستم واسه تبدیل وضعیت اداره با ما قرار داد بسته ولی حقوق ما تغییری نکرد !!!!!!!!!!!!!!!! عنوان قرار داد ما رو هم ” قرار داد مشاغل کارگری :گذاشتن ،در حال که من در اداره کار عامل ذیحساب رو انجام میدم ۴سال سابقه دارم با مدرک دیپلم……… ولی با بعضی از همکارها با ۱سال سابقه و مدرک دیپلم قرار کارمعین بستن!!!!!!!!!!!!!!!
    چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. محبوبه می گوید

    من در پایگاه بهداشتی(زیرنظرمرکزبهداشتی-درمانی) به صورت شرکتی کار میکنم ولی خبری از تبدیل وضعیت ما به حالت قراردادی نیست مگر این مصوبه دولت شامل ما نمیشود؟
    باتشکر

  5. محمد می گوید

    بنده نیروی شرکتی منابع طبیعی …. هستم چرا این اداره مصوبات دولت را اجرا نمی کند چرا نیروهای شرکتی را قرار دادی نمیکنند. خواهشا پیگیری کنید

  6. محمدرضا یونسی مقدم می گوید

    باسلام و عرض خسته نباشید
    احتراما به استحضار میرساند بند مدت ۷ سال است در اداره کل راه آهن شرق با مدرک دیپلم ریاضی و فیزیک( نظام قدیم) بعنوان متصدی امور دفتری مشغول بکار می باشم ، نه تنها با بند قراداد مستقیم نبسته اند بلکه به علت کاهش مجوز قرارداد نیروهای اداره این اداره کل در سال جدید، عنوان نموده اند بعلت نداشتن ردیف ( با وجود حجمی بودن قرارداد اداری) باید از قرارداد اداری منفک و به قرارداد کارگری دیگری منتقل شوید

  7. انتظار می گوید

    لطفا سري به شركت آب و فاضلاب روستايي استان گيلان و شعب آن بزنيد و ببينيد چقدر نيروي بلاتكليف وجود دارد . چه طور مي توان همه چيز را پنهان كرد

  8. محمدعلی تاجیک می گوید

    با سلام ، لطفا سری به سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بزنید و سوال کنید که چرا هنوز فکری در خصوص تبدیل نیروهای شرکتی این سازماناقدامی نشده است و آیا سازمان تحقیقات و ترویج کشاوزی که دارای ۳۵۰۰نیرو در موسسات و ادارات تابعه دارد نباید کاری انجام دهد.در ضمن این سازمان ادعا می کند که چون بصورت هیات امنایی اداره می شود ملزم به رعایت بخشنامه نمی باشند وقراردادهایی با شرکتهای قبلی داشته اند باردیگر تمدید کرده اند.

  9. حامد می گوید

    با سلام
    من سوزنبان اداره کل راه اهن اراک هستم
    ۴ سال هست که فقط وعده تبدیل وضعیت را می شنویمو…
    خدا کنه این دروغ راست باشه

  10. نیما می گوید

    سلام بانکها اقدامی نکردند

  11. سوریان می گوید

    شما را به خدا ما در وزارت خارجه کار می کنیم و کارهای مهمی را از جمله شبکه وزارت خارجه تعمیرات کامپیوترها را انجام می دهیم ۴ سال پروژه ای کار کردیم اما الان شامل قانون دولت نیستیم و همینطوری بدون حقوق کار می کنیم
    کمک کنید

  12. اقبال می گوید

    با سلام
    هميشه صداي دهل از دور خوش است
    من از سال ۸۶ قرارداد كار معين يكي از شركتهاي تابعه وزات نيرو هستم. جالب است مسئولين محترم بدانند كه قرارداد جديدي كه به پيوست بخشنامه ارسال شده است نه تابع قانون كار است و نه قانون مديريت خدمات كشوري و با توجه به افزايش حقوق سال ۹۱ بنده حدود يكصد هزا تومان از حقوقم كم شده است. اين در حالي است كه هيچ قانون و مقرراتي در مورد قرارداد كار معين در دستگاههاي دولتي اجرا نمي‌شود. من با ۱۰ سال سابقه كار حقوقم از يك نفر قراردادي سازمانم كه از ابتداي سال ۹۱ استخدام شده كمتر است. باور كردنش شايد سخت باشد ولي واقعيت است. واقعيتي از كج فهمي مسئولين محترم از قانون و تنگ‌نظري همكاران و هم‌زبانان و هم‌نوعان خودمان. دولت خوب يا بد كار خودش را كرد و بخشنامه تبديل وضعيت را صادر كرد و راه را هموار كرد اما كيست كه به داد اون مدير تنگ‌نظري برسد كه انگار موهاي تنش را مي‌كنند تا با يك نفر شركتي قرارداد مي‌بندد. هرچند كه قرارداد كار معين پايين‌ترين رده قرارداد دستگاههاي اجرايي بدون هيچ اميدي به آينده نه تبديل وضعيت و نه حمايت قانوني و نه ذخيره پاداش پايان خدمت و اخيراً هم كه اضافه كار و ماموريت هم در اين قرارداد جديد كلاً فرمول جديدي برايش كشف شده كه فكر كنم فضانوردان از فضا آورده‌اند.

  13. اقبال می گوید

    براي مثال تبصره دوم ماده ۲۳ نحوه محاسبه اضافه‌كار را به شكلي جديد تشريح كرده كه نه تابع نظام پرداخت اضافه‌كار به كارمندان است (يعني تابع قانون استخدام كشوري گذشته و قانون مديريت خدمات كشوري فعلي-چون در وزارت نيرو هنوز نظام پرداخت همان نظام قانون استخدام كشوري است و قانون مديريت خدمات كشوري عليرغم گذشت چند سال از الزام اجرايي‌اش اجرا نشده است) و نه تابع پرداخت اضافه كار به كارگران (يعني قانون كار) در بند ۲۶ هم نحوه پرداخت ماموريت باز هم همين ماجرا را دارد. در آيتم‌هاي پرداخت حقوق فقط يك بند به عنوان حداقل حقوق وجود دارد كه مبناي محاسبه همه چيز است آنهم حداقلي كه در قانون كار در نظر گرفته شده است. درصد مقطع تحصيلي هم در هيچ چيزي محاسبه نمي‌شود. جالب است كه كارمندان از همه فوق‌العاده‌ها مثل بدي آب و هوا سختي شرايط كار حق جذب و مناطق محروم و محروميت از تسهيلات زندگي و …. برخوردارند و عليرغم تصريح قانون مديريت خدمات كشوري در تبصره ذيل ماده ۳۲ در خصوص كاركنان قرارداد كار معين هنوز هم كه هنوز است دستگاههاي اجرايي ايمان و يقين قلبي دارند كه قرارداد كار معين تابع قانون مديريت خدمات كشوري نيست حالا يا قانونگذار اشتباه كرده يا اينان تفسير را خوب بلدند. در نظام پرداخت كارگري هم همينگونه است يعني براي كارگران طرح طبقه بندي مشاغل اجرا مي‌شود و مزايايي شامل حق جذب و سختي شرايط كار و بدي آب و هوا و اياب و ذهاب و …. قابل پرداخت و درج در قراردادهاي كارگري است اما در مورد قرارداد كار معين اصلا اينگونه نيست خلاصه قرارداد كار معين با اين تعاريف جديد يك قرارداد در مايه‌هاي شتر گاو پلنگ است در عين حال هم هيچ كدام نيست. به خدا قسم مي‌خورم و الان از ته دل مي‌گويم اي كاش اين قرارداد كه تصويري كامل از برده‌داري تحت ويندوز است هيچ وقت اجرا نمي‌شد.

  14. رقیه سلیمانی نیا می گوید

    با سلام
    اینجانب در شبکه بهداشت چالوس مشغول میباشم که البته بعنوان نیروی شرکتی با حقوق ناچیز چرا با وجود تصویب دولت مبنی بر لغو قرارداد ها ی نیروی شرکتی همچنان این قضیه به قوه خود باقی است …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.