نرم افزارحسابداری صدگان

جزئيات تغيير محاسبه حقوق بازنشستگان

1 1,035

حسابداراپ

رئیس شورای اسلامی کار صنایع ریخته گری ایران گفت: اجرای ماده ۳۱ قانون برنامه توسعه پنجم در خصوص محاسبه حقوق بازنشستگی به شدت كارگران را متضرر خواهد كرد.

.

داوود میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا در توضيح ماهيت ماده ۳۱ قانون برنامه پنجم افزود: در صورتي که نرخ رشد حقوق و دستمزد اعلام ‌شده بيمه‎شدگان در دو سال آخر خدمت آنها بيش از نرخ رشد طبيعي حقوق و دستمزد بيمه‎شدگان باشد و با سال‌هاي قبل سازگار نباشد، مشروط بر آن که اين افزايش دستمزد به دليل ارتقاء شغلي نباشد، صندوق بيمه‎اي مکلف است برقراري حقوق بازنشستگي بيمه‌شده را بر مبناي ميانگين حقوق و دستمزد پنج سال آخر خدمت محاسبه و پرداخت نمايد.

.

پندار سیستم

او در ادامه خاطر نشان کرد: اگر این افزایش غیر متعارف دستمزد بیش از ۵ درصد باشد برای محاسبه حقوق بازنشستگی میانگین حقوق ۵ سال را مد نظر قرار می‌دهند که این موضوع بسیار برای کارگران زیان بار خواهد بود چرا که با کاهش حقوق مواجه می‌شوند.

.

میرزایی ادامه داد: در این ماده همچنین آمده است که اگر در دو سال آخر فعالیت کارگر از حالت عادی به شیفت تبدیل شود،۱۰ تا ۱۵ درصد بابت حق شیفت به حقوق افزوده مي‌شود.

.

او با انتقاد به اینکه سیستم محاسباتی سازمان تامین اجتماعی به صورتی است که به صورت خودکار از حالت میانگین ۲ سال به ۵ سال تغییر می یابد که در این مورد کارگران بسیار متضرر خواهند شد.

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. اصغر می گوید

    با سلام خدمت شما بايد عنوان كنم اگر اين افزايش حقوق ناشي از تغيير شغل بيمه شده در كارگاه ديگري باشد آيا باز هم پنج سال آخر را براي ايشان در نظر ميگيرند يا دو سال آخر كارگاه جديد مد نظر خواهد بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.