نرم افزارحسابداری صدگان

احتمال افزایش ۷۰‌هزار تومانی حداقل دستمزد ۹۱

2 701

حسابداراپ

قرار است تا ۲۰ روز آینده میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار در سال آینده تعیین شود، بر این اساس و با توجه به آخرین نرخ تورم اعلامی، انتظار می‌رود حداقل دستمزد ۹۱ با افزایش ۲۱ درصدی به حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش یابد.


به گزارش مهر، با اینکه در سال‌جاری حداقل دستمزد کارگران به نسبت سال ۸۸ فقط ۲۷ هزار تومان افزایش داشته و به عبارتی حداقل دستمزد سال ۸۸ کارگران از ۳۰۳ هزار تومان به ۳۳۰ هزار و ۳۰۰ تومان در سال جاری افزایش یافته است، اما امسال به دلیل افزایش دوباره نرخ تورم انتظار می‌رود افزایش حداقل دستمزد ۹۱ به مراتب بیشتر از سال جاری باشد.

.

با افزایش نرخ تورم در ماه‌های گذشته و رسیدن آن به ۲۱ درصد در پایان دی ماه سال جاری و با وجود اینکه در ماه‌های گذشته روند افزایشی این نرخ ادامه داشته است، انتظار می‌رود استعلام نرخ تورم پایان بهمن ماه از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بانک مرکزی برای مبنا قراردادن آن در تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران نیز به درصدهایی بیشتر و حول و حوش ۲۱ درصد ختم شود.

.

این موضوع حاکی از آن است که در حال حاضر حداقل دستمزد سال آینده کارگران به نسبت سال جاری باید چیزی حدود ۲۱ درصد و به لحاظ ریالی حدود ۷۰ هزار تومان افزایش داشته باشد. 

.
در همین حال علی دهقان‌کیا، عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی ‌کار استان تهران درباره انتظارات کارگران از مزد ۹۱ گفت: یکی از مواردی که تاکنون برای نمایندگان کارگری مسلم شده است، افزایش ۴۰،۹ درصدی تورم در بخش خوراک و مواد غذایی در پایان آذرماه سال‌جاری است.

.

دهقان‌کیا ادامه داد: بررسی وضعیت قیمت مسکن نیز مشخص کرد که برای یک خانواده متوسط کارگری، ۲۵،۸ درصد از حقوق ماهانه مربوط به تامین هزینه‌های مسکن است، ولی این میزان برای حداقل بگیران به میزان ۴۶،۵ درصد کل درآمد ماهانه خواهد بود.

پندار سیستم

.

وی همچنین پیش‌بینی افزایش حدود ۱۰ درصدی حقوق کارمندان در سال آینده را نامناسب خواند و تاکید کرد که این موضوع باعث افزایش فشارها به کارمندان خواهد شد. 

.

—————————————————————————————————————————————-

لینک های مرتبط :

– گمانه‌زنی درباره حداقل دستمزد کارگران نادرست است.

۲برابر شدن یکباره حداقل دستمزد کارگران امکان ندارد.

– احتمال تعیین درصد دو رقمی برای افزایش حداقل دستمزد

– افزایش حداقل مزد سال ۹۱ به میزان تورم

– حداقل دستمزد با چه شیوه‌ای

-بخشنامه ۱۵۲۳۲۷ مورخ ۹۰/۱۲/۲۴(تعین مزد سال ۱۳۹۱)

 

.

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. محمد می گوید

    با سلام شش درصد یا ده درصد با تورم صد درصد ظلم بزرگی به گارگریا به بازنشسته است اگر بگید دروغ است به بازار سر بگشید

  2. مهدی می گوید

    زیر یک میلیون فقر است : چگونه یک کارگر با اجاره مسکن و این اوضاع اقتصادی با ۴۰۰هزار تومان زندگی کند
    یادم نبود ببخشید شما که در رفاه هستید ماهم برای مردن مشکل نداریم
    اگر کارگران چیزی نمیگویند میخواهند زنده بمانند نه مثل شما که میخواهند هم زنده بمانند هم زندگی کنند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.