- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقي به منظور دريافت شماره اقتصادي از ۱۳۹۰/۱۱/۱۵ + اخبار تکمیلی

.

سازمان امور مالياتي کشور با صدور اطلاعيه اي از آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقي به منظور دريافت شماره اقتصادي از امروز ( ۱۵/۱۱/۱۳۹۰ ) خبر داد.

.

 به گزارش رسانه مالياتي ايران ، در اين اطلاعيه آمده است :

 سازمان امور مالياتي کشور و گمرک جمهوري اسلامي ايران در اجراي سياست دولت جمهوري اسلامي ايران، توسعه خدمات الکترونيکي و در راستاي اجراي طرح جامع مالياتي و گمرک نوين ، به منظور تشويق و توسعه خوداظهاري بر پايه احترام و اعتماد متقابل با استفاده از تجارب حاصله ، در نظر دارند نسبت به ثبت نام الکترونيکي موديان و تخصيص شماره اقتصادي به منظور بهره مندي از خدمات الکترونيکي نوين اقدام نمايد .

.

 در اولين مرحله از اين برنامه ثبت نام الکترونيکي اشخاص حقوقي صورت خواهد پذيرفت . اين گزارش مي افزايد : از کليه اشخاص حقوقي ( اعم از شرکت ها ، موسسات و … ) دعوت مي نمايد از روز شنبه مورخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۰ به نشاني WWW.TAX.GOV.IR [1] مراجعه و پس از انجام مراحل پيش ثبت نام ، نام کاربري و رمز عبور دريافت و در نهايت مراحل ثبت نام خود را کامل نمايند .

.

راهنماي کار با اين سيستم در پايگاه ثبت نام به نشاني فوق و همچنين در سايت سازمان امور مالياتي به نشاني WWW.INTAMEDIA.IR و گمرک جمهوري اسلامي ايران به نشاني WWW.IRICA.GOV.IR قرار داده شده است.

.

در ادامه اين گزارش آمده است : لازم به ذکر است ، ثبت نام اشخاص حقوقي براي دريافت شماره اقتصادي جديد در اين مرحله براي کليه موديان اجباري است ، زيرا شماره اقتصادي جديد جايگزين شماره قبلي در نظام مالياتي ، گمرکي و اقتصادي کشور خواهد شد .

.

موديان محترمي که مراحل ثبت نام الکترونيکي خود را کامل نمايند ، از مزاياي تسهيلات خدمات الکترونيکي نظير دسترسي به نسخه الکترونيکي پرونده مالياتي ، برخورداري از امضاي الکترونيکي در فرايندهاي مالياتي ، پرداخت الکترونيکي و تسليم کاملا الکترونيکي اظهارنامه هاي مالياتي ( بدون نياز به مراجعه حضوري يا پست نمودن اظهارنامه ) برخوردار خواهند گرديد

.

اين گزارش در پايان مي افزايد : طبق برنامه ريزي انجام شده کليه فعالين اقتصادي که در تجارت خارجي يا گمرک جمهوري اسلامي ايران ارتباط دارند( صاحبان کالا ، حق العمل کاران گمرکي و … ) لازم است از اين سيستم شماره اقتصادي دريافت نمايند.

.

اخبار تكميلي:

———————————————————————————————

۱۳۹۰/۱۲/۰۱

ثبت نام حقیقی‌ها و حقوقی‌ها تا نیمه اول سال آینده به اتمام می‌رسد.

رئيس كل سازمان امورمالياتي  با بیان اینکه مودیان حقوقی تا پایان سال مهلت ثبت نام برای دریافت کد اقتصادی دارند، گفت: در سال آینده باید اقداماتی انجام دهند که لازمه آن ثبت نام در سال جاری است و  ……. [2]

 اشخاص حقوقی تا پایان اسفند برای ثبت نام شماره اقتصادی فرصت دارند [3]

.

———————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۱/۰۶

با شروع سال جدید [4]، هنور سایت ثبت نام به آدرس www.tax.gov.ir بسته نشده و اشخاص حقوقی می‌توانند برای ثبت نام و دریافت کد اقتصادی اقدام کنند.

.

———————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۲/۰۴

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد اینکه ثبت‌نام تا چه زمانی برای شرکت‌ها ادامه دارد ، گفت: ثبت‌نام به صورت مستمر ادامه دارد یعنی هرکس نسبت به ثبت یک شرکت اقدام کند باید برای دریافت شناسه و کارت اقتصادی نیز اقدام کند.

سوءاستفاده از کد اقتصادی به حداقل کاهش یافت [5]

.

——————————————————————————————–

۱۳۹۱/۰۲/۱۳

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد:اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقتصادی تا پایان اردیبهشت فرصت دارند.

فرصت دریافت شماره اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان اردیبهشت [6]

.

———————————————————————————————

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

معاون مالیات های مستقیم سازمان امورمالیاتی کشور با اعلام این که اشخاص حقوقی فقط تا ۱۸خرداد ماه برای ثبت نام و تخصیص شماره اقتصادی مهلت دارند، گفت: عدم ثبت نام و دریافت شماره اقتصادی به منزله محرومیت از تسهیلات مالیاتی است.ثبت نام برای تخصیص شماره اقتصادی از این تاریخ به بعد فقط برای اشخاص حقوقی جدید التاسیس ادامه خواهد یافت.

۱۸ خرداد آخرین مهلت پیش ثبت نام اشخاص حقوقی [7]

.

———————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۲/۱۸

کارت اقتصادی اشخاص حقوقی تا پایان شهریور ماه سال جاری صادر می شود و از ابتدای مهر ماه این اشخاص تنها با شماره اقتصادی جدید می توانند نسبت به صدور صورتحساب و سایر فعالیت های مالیاتی خود اقدام کنند.

آغاز ثبت نام شماره اقتصادی برای اشخاص حقیقی از ابتدای خرداد [8]

.

———————————————————————————————-

۱۳۹۱/۰۳/۲۰

 مهلت ثبت نام شرکتها و اشخاص حقوقی برای دریافت شماره اقصادی که تا ۱۸ خرداد ۹۱ بود، تا آخر خرداد ماه جاری تمدید شد و این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام شرکتها برای دریافت شماره اقتصادی تا آخر خرداد [9]

.

———————————————————————————————-

لينك هاي مرتبط :

– اخباری درباره ی کد اقتصادی و مباحث مربوط به آن [10]

– بخشنامه شماره ۲۴۴۶۸/۲۰۰/ص مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۰ (دستورالعمل اجرائی موضوع ماده۱۶۹مکرر قانون مالیاتهای مستقیم – کد اقتصادی) [11]

– احیای کد اقتصادی پس از ۱۰ سال [12]

.