نرم افزارحسابداری صدگان

تصويب نامه شماره۲۱۳۴۷۱/ت۴۷۶۴۳هـ مورخ ۹۰/۱۱/۱( فسخ قراردادهای منعقد شده کلیه دستگاههای اجرایی با شرکتهای پیمانکاری جهت تأمین نیروی انسانی و نحوه انعقاد قرارداد با کارکنان شاغل شرکتی)

12 12,835

حسابداراپ

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۴/۱۰/۱۳۹۰ بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:

 

.

        ۱ـ کلیه دستگاههای اجرایی موضوع مواد (۵) و (۱۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند قراردادهای منعقد شده با شرکتهای پیمانکاری برای تأمین نیروی انسانی را ظرف (۱۵) روز بعد از ابلاغ این تصویب نامه فسخ نموده و با کارکنان شرکتی دارای حداقل یک سال سابقه کار شرکتی مستمر با پرداخت حق بیمه که فعالیتهای موضوع قرارداد را انجام می داده اند، به ترتیب زیر اقدام نمایند:

      .

الف ـ با کارکنان شاغل در مشاغل خدماتی نظیر پیشخدمت، آبدارچی، نظافتچی، آشپز، نامه رسان، نگهبان و نظایر آن که معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ظرف یک هفته پس از ابلاغ این تصویب نامه به عنوان شغل کارگری اعلام می نماید، با رعایت ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و رعایت سقف اعتبارات مصوب براساس قانون کار، قرارداد کار موقت یکساله منعقد و در پایان سال طبق مقررات قانون کار با آنان تسویه حساب کرده و درصورت نیاز، در سال بعد با آنها مجدداً قرارداد منعقد نمایند. تعداد کارکنان موضوع این بند به سقف پستهای سازمانی مصوب دستگاه اجرایی اضافه می شود.

      .

ب ـ با کارکنان شاغل در مشاغل پشتیبانی نظیر مسئول دفتر، متصدی امور دفتری، بایگانی، ماشین نویس و نظایر آن که شرایط احراز آن توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ظرف یک هفته بعد از ابلاغ این تصویب نامه اعلام می شود، به صورت قرارداد کار مشخص (معین) تمدید قرارداد نمایند.

 .

        ۲ـ از تاریخ ابلاغ این تصویب  نامه، انعقاد قرارداد تأمین نیروی انسانی به هر شکل با شرکتهای پیمانکاری ممنوع می باشد و هرگونه به کارگیری نیروی انسانی به هر نحو در کلیه مشاغل و فعالیتهای دستگاه صرفاً با مجوز معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور و رعایت قوانین و مقررات ورود به خدمت، امکان پذیر خواهد بود.

 .

        ۳ـ دستگاههای اجرایی مذکور در بند (۱) این تصویب نامه مکلفند مطابق ضوابط اعلامی از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، بکارگیری نیروی انسانی تحت هر عنوان اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، کارگر مشمول قانون کار و عناوین مشابه را در پایگاه اطلاعاتی «کارمند ایران» به ثبت رسانده و شماره کارمندی دریافت نمایند.

 .

        ۴ـ فعالیتهای مربوط به طرحهای عمرانی از شمول این تصویب نامه مستثنی می باشند.

پندار سیستم

 .

        ۵ ـ از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه به کارگیری نیروهای انسانی شاغل در طرحهای عمرانی در فعالیتهای جاری دستگاه ممنوع است. با نیروهای شاغل در طرحهای عمرانی که با دریافت حقوق از محل طرحها، حداقل سه سال سابقه اشتغال در فعالیتهای جاری دستگاه را داشته باشند، درصورت اشتغال در مشاغل موضوع جزء (الف) بند (۱) این تصویب نامه، مطابق بند مذکور و درصورت اشتغال در سایر مشاغل براساس جزء (ب) این بند رفتار خواهد شد.

 .

        ۶ ـ شرکتهای تابعه وزارتخانه های نفت، نیرو، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت و بانکهای دولتی موظفند ظرف پانزده (۱۵) روز پس از ابلاغ این تصویب نامه قراردادهای پیمانکاری برای تأمین نیروی انسانی را فسخ و با نیروهای شرکتی موجود به ترتیب زیر رفتار نمایند:

 .

        الف ـ با نیروهای شاغل در مـشاغل تخصصی به شرط دارا بودن شرایط احراز شغل به صورت کار معین یا ماده (۱۲۴) قانون مدیریت خدمات کشوری تمدید قرارداد نمایند.

 .

        ب ـ سایر نیروهای شرکتی شاغل در شرکتهای در حال واگذاری را در قالب شرکتهای تعاونی متشکل از کارکنان شرکتی ساماندهی نمایند.

 .

معاون اول رییس جمهور ـ محمدرضا رحیمی

.

————————————————————————————————————-

لينك مرتبط:

مصوبه نیروهای شرکتی لغو شد + رای هیئت تطبیق مصوبات دولت

لغو مصوبه نیروهای شرکتی توسط دیوان عدالت اداری

.

محل تبلیغ شما

12 نظرات
  1. عرش می گوید

    آيا اين مصوبه در خصوص نيروهاي شركتي ، شركت آب و فاضلاب شهري قابل اجرا مي باشد ؟
    شركت آب و فاضلاب استان …. چند سال است كه با تمامي نيروهاي شركتي خود از كارشناسان كه كار تخصصي انجام ميدهند تا رانندگان قرارداد حجمي مي بندد و ما هم كه كارشناس هستيم و حدود ۸ سال سابقه كار در اين شركت در امور تخصصي داريم مجبور به امضاي اين قرار داد ميشويم و جرات اعتراض هم نداريم چرا كه منجر به اخراج ميشود .
    نميدانم آيا متوليان شركت آب و فاضلاب شهري اين را ميدانند كه قرار داد حجمي با نيروهاي كارشناس و متخصص كه كار تخصصي انجام مي دهند خلاف قانون است ؟
    لطفا رسيدگي و پيگيري نماييد .

  2. نیروی شرکتی می گوید

    اداره ….جنوب نه تنها زیر بار این بخشنامه نمی رود بلکه بطور جد با آن مخالفت کرده و با بی اعتنائی و تمسخر جواب نیروهای شرکتی را میدهد و هیچگونه همکاری و نامه نگاری در این ضمینه نمی نمایند. حتی برخی قسمتهایی که نیروی انسانی بوده بصورت حجمی عنوان می کند. خواهشمند است رسیدگی بفرمائید.

  3. احمدی می گوید

    در شرکت …. از این خبرا نیست که هیچ بلکه به شدت مخالفه این موضوع هستند چون به ضرر برخی از اقایانی که از ما نیروهای پیمانی سود میبرند. یکی از نیروهای شرکتی ….. -بابا به خدا از این همه تبعیض خسته شدیم

  4. پروژه ايي می گوید

    سلام .تكليف نيروهايي كه شاغل در محل طرحها هستند و كمتر از سه سال سابقه دارن چي ميشه؟لطفا اگر اطلاع دارين راهنمايي فرماييد.

  5. mehdi می گوید

    با سلام چرا پالایشگاه …. مصوبه دولت درخصوص بستن قرارداد با نیروهای دیپلمه با بیش از ۱۰ سال سابقه کار را اجرایی نمی نماید .مگر قانون نشده؟ تا کی آقایان به میل خود رفتار میکنند وکی باید به قانون تمکین کرد چرا مسئولین وزارت نفت با این آقایان برخورد نمی نمایند؟

  6. ش می گوید

    من نمیدونم این مملکت چند تا رییس داره چرا شهردار قزوین به مصوبه دولت اعتنایی نمیکنند ؟ چرا کسی پیگیری نمیکند ؟

  7. مرتضی می گوید

    احترما میشه بفرمایید نیروهای شرکتی که زیر یک سال سابقه کاری دارند تکلیفشان چیست ؟و هنوز از تعیین تکلیف کارکنان شرکتی راه وشهر سازی آذربایجان غربی که تعدادشان ۴۲۰نفر است خبری نشده لطفا در این مورد بررسی بفرمایید

  8. sadegh می گوید

    ما جمعی ازخانواده شهدا وایثارگران از ریاست محترم مجلس میخواهیم این مصوبه مصوبه ساماندهی نیروهای شرکتی راتصویب نماید تاحقوق تضیع شده قشرضعیف جامعه بیش از این تضییع نگردد.

  9. نیروی شرکتی می گوید

    لطفا به داد راه آهن هم برسید

  10. س می گوید

    سلام . من کارمند بخش نگهداری سیستم های مخابراتی شرکت ارتباطات زیرساخت هستم که از اسفند سال۸۹ توسط شرکت پیمانکاری کار می کنم آیا من و همکارانم در کلیه استانها مشمول این مصوبه هستیم؟

  11. حسين قلي زاده می گوید

    باسلام وعرض ادب
    احتراما در سرمتن مطلب ارائه شده عنوان كليه دستگاههاي اجرايي ثبت گرديده و در بند يك همين مطلب مشمولين قانون مديريت خدمات كشوري
    درج شده است خواهشمند است در خصوص اينكه اين مصوبه شامل شهرداريهاكه از قانون نظام هماهنگ تبعيت ميكنند نيز ميگردد يا خير اعلام نظرفرماييد

  12. عنایه پور می گوید

    با سلام و دعای خیر خدمت تمام مسولین و کسانی که در راس امور میباشند .
    در دوره قبلی ریاست جمهوری شاهد تصویب بهترین مصوبه از سوی هیئت وزیران در خصوص تبدیل وضعیت کارکنان پیمانکاری به قرارداد مدت موقت بودیم که تقریبا به یقین میشدگفت که نور امیدی در دل این کارگران و کارکنان خستگی ناپذیر صنعت نفت و شرکتهای تابعه بود ٬ اما !!
    خیل عظیمی از این کارگران بدلیل بند پارتی موجود در خیلی از ادرات موفق به انجام مراحل تبدیل نشدند ٬ شرایط طوری بود که که مسولین امور اداری ٬ اول اقدام به رسیدگی به پرونده های بستگان خود میشدند خیلی از کارکنان با وجود داشتن تمام شرایط از این مصوبه جا ماندند . واین اقدام باعث تبعیض بیش از حد بین کارگران گردید ٬ بطوری که انگیزه و روحیه کار مفید را از دست دادند . واقعا چرا؟؟؟؟
    از مسولین بزرگوار شرکت نفت بخصوص وزیر محترم درخواست مینماییم نسبت به احقاق حق این کارگران سخت کوش دمی بردارند تا موجب شادی و انگیزه بهتر این عزیزان گردد .
    با تشکر و قدردانی …

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.