نرم افزارحسابداری صدگان

کارگاه‌های کشاورزی تا ۵ نفر کارگر از پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما معاف هستند.

0 2,818

حسابداراپ

به گزارش تأمین، گودرز بهادری با اعلام این خبر گفت: در اجرای بند ۱۰۰ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کشور، کارگاه‌های کشاورزی تا ۵ نفر کارگر در شمول قانون معافیت از پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرما قرار می‌گیرند.

.

مدیرکل تأمین‌اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد این کارگاه‌ها را به دو دسته دارای شخصیت حقیقی و حقوقی تقسیم‌بندی کرد و افزود: بیمه کردن افراد شاغل در کارگاه‌های کشاورزی دارای شخصیت حقیقی مستلزم شناخت دقیق کارگاه، کارفرما و شاغلان آن و احراز رابطه کارگری و کارفرمایی و دریافت مزد و حقوق آنان خواهد بود.

پندار سیستم

.
وی گفت: کارفرمایان کارگاه‌های کشاورزی دارای شخصیت حقوقی که پروانه فعالیت معتبر دارند نیز هنگام تشکیل پرونده مطالباتی در شعب تأمین‌اجتماعی می‌بایست مدارک لازم از جمله اساس‌نامه را ارائه کنند.

.
مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: کارفرمایان این کارگاه‌ها می‌بایست لیست حق‌بیمه کارگران شاغل در کارگاه خود را به شعب تأمین‌اجتماعی ارسال و حق‌بیمه آنها را با رعایت قانون معافیت از پرداخت حق‌بیمه سهم کارفرمایی تا ۵ نفر کارگر پرداخت کنند.

.
بهادری درمورد شرایط بیمه کارفرمایان این بخش نیز گفت: کارفرمایان دارای شخصیت حقیقی و همچنین مدیران اشخاص حقوقی کارگاه‌های کشاورزی درصورت اشتغال در کارگاه می‌توانند اسامی خود را در ردیف‌های اول لیست حقوق و مزد ماهیانه به عنوان کارفرما درج کنند و با پرداخت حق‌بیمه سهم خود از معافیت مقرر بهره‌مند شوند.

 .

 ———————————————————————————————————————————————-

تصویب نامه شماره: ۱۶۲۷۲۷/ت۴۷۳۱۵هـ مورخ ۹۰/۸/۱۵(آیین‌نامه اجرایی بند (۱۰۰) قانون بودجه سال ۱۳۹۰ کل کشور)

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.