نرم افزارحسابداری صدگان

مالیات بر ارزش افزوده مبادلات اقتصادی را شفاف‌سازی می‌کند

0 624

حسابداراپ

خبرگزاری فارس: مدرس کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده گفت: مالیات بر ارزش افزوده مبادلات اقتصادی را شفاف‌سازی می‌کند.

 به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید هاشمی‌نژاد بهشهر، به منظور ارتقای سطح آگاهی عمومی درباره مالیات بر ارزش افزوده، کارگاه آموزشی با عنوان «مالیات بر ارزش افزوده» در این مرکز برگزار شد.

پندار سیستم


در این کارگاه که با حضور مدیران آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های بهشهر و گلوگاه، کارآموزان و کارکنان این مرکز برگزار شد درباره اینکه مالیات بر ارزش افزوده چیست، معرفی اولیه، جایگاه، سابقه، نتایج و ویژگی‌های مالیات بر ارزش افزوده مطالبی ارائه شد.


مدرس کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده در این کلاس گفت: فعالان اقتصادی در این نظام مالیاتی تکالیفی را بر عهده دارند که ثبت‌نام، اخذ صورت‌حساب و پرداخت مالیات در زمان خرید کالاها و خدمات، صدور صورت‌حساب و دریافت مالیات در زمان فروش، نگهداری اسناد و ثبت اطلاعات خرید و فروش‌ها در دفترهای قانونی شرکت و تسلیم اظهارنامه ساده و تسویه حساب مطالبات و بدهی‌های مالیات بر ارزش افزوده به صورت فصلی از این تکلیف‌ها است. 


حامد حاجی‌پور با اشاره به مزایا و نتایج اصلی استقرار نظام مالیات بر ارزش افزوده ادامه داد: شفاف‌سازی تدریجی مبادلات اقتصادی به دلیل ویژگی خودکنترلی این مالیات و قابلیت ردیابی معاملات در زنجیره‌های واردات، تولید، توزیع و صادرات و تشویق صادرات و حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید از جمله این مزایا است.


وی متذکر شد: افزایش مستقیم و غیر مستقیم میزان درآمدهای مالیاتی و نسبت آن از کل درآمدهای جاری دولت و جلوگیری از گرفتن مالیات بیشتر بر مصرف محصول (یا خدمت) نهایی موارد دیگری از این مزایا است.


این دوره آموزشی فوق از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مازندران و  با همکاری دانشگاه علوم اقتصادی تهران و با شرکت بیش از ۱۰۰ نفر برگزار شد.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.