نرم افزارحسابداری صدگان

سقف سنی بیمه های زندگی برداشته شد.

0 546

حسابداراپ

مدیر طرح و برنامه بیمه مرکزی با اشاره به تصویب اصلاحات آیین‌نامه بیمه‌های زندگی در جلسه شورای‌عالی بیمه از حذف سقف سنی ۷۵ سال در بیمه‌های زندگی خبر داد.

.

به گزارش خبرگزاري فارس، حبیب میرزائی با بیان این مطلب که در آخرین جلسه شورای‌عالی بیمه اصلاحات آیین‌نامه بیمه‌های زندگی مورد تصویب اعضا قرار گرفت، اظهار کرد: مهم‌ترین اصلاحات این آیین‌نامه حذف سقف سنی بیمه شدگان از ۷۵ سال در بیمه‌های زندگی است که در این راستا امکان رقابت میان شرکت‌های بیمه در حوزه هزینه‌های بیمه‌های زندگی اعم از کارمزد و هزینه‌های اداری افزایش خواهد یافت.

.

پندار سیستم

وی اضافه کرد: با تصویب این آیین‌نامه حداقل‌های نرخ‌ مصوب سال‌های گذشته بیمه‌های زندگی که به عنوان کف هزینه‌ها در نظر گرفته می‌شد به حداکثر تبدیل شده و امکان رقابت میان شرکت‌های بیمه در جهت کاهش هزینه‌ها و عرضه بیمه‌های زندگی ارزان‌تر متناسب با نیاز بیمه‌گذاران بیش از گذشته فراهم خواهد شد.

.
مدیر طرح و برنامه بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش که آیا در آیین‌نامه مذکور تصمیماتی در خصوص تاسیس شرکت‌های بیمه تخصصی نیز منظور شده است، گفت: آیین‌نامه بیمه‌های زندگی ربطی به تاسیس شرکت‌های بیمه تخصصی ندارد و فقط در حوزه فعالیت بیمه‌های زندگی و مقررات مربوطه به نحوه و میزان محاسبه حق بیمه‌ها و سایر موارد تصمیم‌گیری شده است.

.
گفتني است در ماه‌های پایانی سال گذشته بود که ريیس کل بیمه مرکزی خبر اصلاح آیین‌نامه بیمه‌های زندگی و اقدامات بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های عمر و ورود شرکت‌های بیمه تخصصی را مطرح کرد.

.

با این وجود این آیین‌نامه همانند دیگر آیین‌نامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی بیمه متوقف شده و خبری از اصلاح قطعی نبود که این امر نهایتا هفته گذشته با تصویب شورای عالی بیمه محقق شده است.

.

بنابراین امید می‌رود با اصلاح این آیین نامه و اتخاذ سیاست‌های مناسب از سوی مسوولان در آینده کشور شاهد افزایش ضریب نفوذ بیمه‌های زندگی باشد.

منبع : دنياي اقتصاد

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.