نرم افزارحسابداری صدگان

۸۰۰ هزار خانه آماده ورود به چرخه اخذ ماليات

0 618

حسابداراپ

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور از آمادگي سازمان مالياتي براي اخذ ماليات از واحدهاي خالي از سکنه خبرداد و گفت: در صورت تصويب لايحه اخذ مربوطه، واحدهاي خالي از سکنه موظف به پرداخت ماليات مي شوند. .

به گزارش رسانه مالياتي ايران، علي عسکري با بيان اينکه وزارت راه و شهرسازي براي اخذ ماليات از واحدهاي مسکوني خالي از سکنه لايحه اي را تنظيم و ارائه کرده است، افزود: اين لايحه هم اکنون در مراحل بررسي قرار دارد.

 .

وي تصريح کرد: بسياري از واحدهاي مسکوني در سطح خالي از سکنه هستند که در صورت تصويب اين لايحه، صاحبان اين منازل مسکوني موظف به پرداخت ماليات مي شوند.

 .

پندار سیستم

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي همچنين در مورد اصلاحيه قانون مالياتي، اظهارداشت: با آماده شدن اصلاحيه و بررسي آن در کارگروه طرح تحول اقتصادي دولت، لايحه به مجلس ارائه مي شود که اميد است ظرف چند ماه آينده اين کار عملياتي شود.

 .

وي با اشاره به اينکه جلوگيري از فرار مالياتي يکي از مهمترين اهداف اجراي طرح جامع مالياتي است، ادامه داد: با اجراي اين طرح علاوه بر اينکه تمامي بنگاه هاي اقتصادي و فعالان اقتصادي شناسايي مي شوند، براي تمام فعالان اقتصادي نيز شماره و کد اقتصادي و شناسايي تعريف خواهد شد.

 .

وي همچنين تاکيد کرد: در اصلاحيه قانون نقل و انتقال صوري املاک مورد توجه قرار گرفته است و از اين امر جلوگيري خواهد شد. بر اساس اين گزارش، ۸۰۰ هزار خانه خالي از سکنه در شهر تهران وجود دارد که تاکنون اقدام موثري براي ورود اين خانه ها به بازار اجاره و فروش انجام نشده است.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.