نرم افزارحسابداری صدگان

اخباري درباره ي كد اقتصادي و مباحث مربوط به آن

5 1,351

حسابداراپ

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور از آغاز صدور مرحله اي کارت اقتصادي و شماره منحصر به فرد اقتصادي به فعالان اقتصادي خبر داد و گفت : موديان بزرگ و اشخاص حقوقي در مرحله اول ثبت نام به منظور صدور شماره و کارت اقتصادي قرار دارند . .

به گزارش رسانه مالياتي ايران ، حسين وکيلي روز سه شنبه ۲۰ دي ماه در جمع خبرنگاران رسانه هاي جمعي خاطر نشان كرد : در راستاي اجراي برنامه تحول نظام مالياتي کشور ، سازمان امور مالياتي طرح نظام يکپارچه اطلاعات مالياتي ايران را در دست اجرا دارد که براساس آن ، کليه فعالان اقتصادي اعم از حقوقي و حقيقي ، شناسايي و هويت ايشان از طريق سازمان امور مالياتي و ديگر سازمان هايي که با نظام مالياتي همکاري دارند احراز خواهد شد .

 .

ريشه اصلي کد اقتصادي ، شماره شناسايي ملي اشخاص حقوقي و شماره ملي اشخاص حقيقي است.

 

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور گفت : کد اقتصادي که درچارچوب طرح جامع مالياتي به تمام موديان مالياتي کشور اعم از اشخاص حقيقي و اشخاص حقوقي واگذار مي گردد از دو جزء تشکيل شده که ريشه اصلي آن ، براي اشخاص حقوقي ، شماره شناسايي ملي و براي اشخاص حقيقي ، شماره ملي آنان مي باشد.

 .

حسين وکيلي  عنوان کرد : به طور کلي کارت اقتصادي موديان مالياتي ، شامل شماره منحصر به فرد مودي است که مختص هر مودي مي باشد به اضافه مشخصات کلي مودي که در قالب چند کد در ادامه شماره منحصر به فرد مودي ثبت مي گردد .

 .

وي خاطر نشان کرد : در گام اول اجراي طرح صدور کارت و شماره اقتصادي در قالب نظام يکپارچه مالياتي ، از موديان بزرگ مالياتي ( LTU ) داراي پرونده در اداره کل امور مالياتي موديان بزرگ دعوت و هويت ، نشاني و ديگر اطلاعات درآمدي آنان مورد راستي آزمايي قرار گرفت .

 .

براساس لايحه اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم سوء استفاده از کارت اقتصادي و شماره اقتصادي جرم محسوب مي شود.

پندار سیستم

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور گفت : براساس لايحه اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم ، سوء استفاده از کارت و شماره اقتصادي فعالان اقتصادي توسط فعالان اقتصادي جرم تلقي مي گردد.

 .

حسين وکيلي  خاطر نشان كرد : هر گونه سوء استفاده از کارت و شماره اقتصادي توسط افراد سودجو ، در قالب استفاده از کارت ديگران و يا استفاده از کارت هاي جعلي ، مطابق لايحه اصلاحيه قانون ماليات هاي مستقيم جرم محسوب مي شود ؛ بنابر اين براساس پيش بيني که صورت گرفته ، در زمان اجراي نظام يکپارچه اطلاعات مالياتي کشور ، ديگر شاهد مسايلي که قبلا در ارتباط با اجراي کد اقتصادي با آن مواجه شديم نخواهيم بود .

 .

جلوگيري از فرار مالياتي با ارايه کد اقتصادي ۴،۵ ميليون مودي مالياتي به نظام يکپارچه مالياتي مي پيوندند.

معاون ماليات هاي مستقيم سازمان امور مالياتي کشور ، از وجود ۴،۵ ميليون مودي مالياتي شناخته شده در بخش صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقي  در کشور خبر داد و گفت : با ارايه کد اقتصادي به تمامي موديان مالياتي کشور ، خدمت رساني به موديان سريعتر ، سهل تر و دقيق تر صورت گرفته و فرار مالياتي نيز در کشور به ميزان قابل توجهي کاهش خواهد يافت .

 .

حسين وکيلي  عنوان کرد : با اجراي نظام يکپارچه اطلاعات مالياتي ، علاوه بر اين ۴،۵ ميليون مودي مالياتي ، گروهي از موديان جديد نيز شناسايي و به اين آمار اضافه خواهند شد .

———————————————————————————————————————–

لينكهاي مرتبط :

آغاز ثبت نام از اشخاص حقوقی به منظور دریافت شماره اقتصادی از ۱۵/۱۱/۱۳۹۰

بخشنامه شماره ۲۴۴۶۸/۲۰۰/ص مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۰ (دستورالعمل اجرائی موضوع ماده۱۶۹مکرر قانون مالیاتهای مستقیم – کد اقتصادی)

 .

 

 

محل تبلیغ شما

5 نظرات
  1. مهدی فیض مهدوی می گوید

    چرا فرم عملیات ثبت نام ظاهر نمیشود ؟

  2. مهدی خوش روان می گوید

    با سلام و دعای خیر
    این کارها طی سالیان مدیدی است که انجام میشود و هیچ نفعی برای این ملت نداشته به غیر از سرگردانی در ادارات دولتی خصوصا وزارت دارایی که بجز رجز خوانی هیچ کار دیگری بلد نیستند و دائماً طرحهای جدید میدهند . این کد اقتصادی قبلاً هم وجود داشت که نتوانست جلوی فرار مالیاتی را بگیرد و فقط راههای جدید تری را باز نمود . قابل ذکر میداند که اینجانب چند راه فرار مالیاتی را در سایت خبری تحلیلی اعتدال با شماره ۱۷۲۷۹ عنوان نمودم که حتی با نشستی که با مقام معاونت وزارت دارایی داشتم ، عنوان کردم و کاملاً بی نتیجه بود . تا زمانی که وزارت دارایی حقوق اشخاص ثالث را زیر پا میگذارد و حسابداران را نادیده میگیرد و نمیخواهد از مردم کمک بگیرد و خودخواهانه پا در عرصه میگذارد باید بداند که عدالت محوری تبدیل به شعار شده و فرار مالیاتی همچنان ادامه خواهد داشت . فقط یک نفر باید این موضوع را به آقایان تفهیم نماید که حداقل پنجاه سال است که این نبرد بین دریافت کنندگان مالیات و پرداخت کنندگان وجود دارد و خواهد داشت .
    با احترام – مهدی خوش روان با ۲۵ سال سابقه در امر حسابداری در شرکتهای مختلف .

  3. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام واحترام
    ضمن تشكر ؛ درصورت تمايل نسخه اي از مقاله خود را براي بررسي و انتشار از طريق منوي “تماس با ما”سايت و يااعلام ‌آدرس سايت اعتدال درادامه ي همين كامنت ارسال فرمائيد.

  4. حمید می گوید

    با سلام برای پیش ثبت نام باید کد اقتصادی قدیم داشته باشم . ولی من ان را ندارم . از کجا باید تهیه کنم لطفا راهنمایی کنید

  5. مدیر سایت می گوید

    عرض سلام و احترام
    لازم است به حوزه ي مالياتي خود مراجعه داشته باشيد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.