- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

چالشی‌ترین مواد اصلاح قانون کار: حق اخراج، دستمزد و عیدی

 با توجه به اینکه تاکنون در نشست‌های مشترک نمایندگان کارگری و کارفرمایی ۱۵ ماده از قانون کار مورد بررسی قرار گرفته است، حق اخراج کارگر توسط کارفرما، تعیین حداقل دستمزد و عیدی کارگری از چالشی‌ترین مواد، طی این بحث‌ها بوده است.

.
غلامرضا عباسی، عضو هیات مدیره‌ کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۰ تا ۱۵ ماده از قانون کار در نشست با کارفرمایان مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار کرد: همچنین قرار است تا پایان بررسی اجمالی تک‌تک مواد قانون کار، این نشست‌ها با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی ادامه یابد.

 .

عباسی با بیان اینکه یکی از چالشی‌ترین مواد قانون کار در بین کارگران و کارفرمایان ماده‌«۲۷» (حق اخراج کارگر توسط کارفرما) است، گفت: به اعتقاد ما کارگری که مشکل ندارد، نباید اخراج شود و به عبارتی حق اخراج کارگر توسط کارفرما بدون دلیل قانونی امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد و ما با آن مخالف هستیم.وی افزود: همچنین ماده «۷» قانون کار درباره‌ دستمزد‌ها نیز یکی از چالش‌برانگیز‌ترین موادی است که در روند اصلاح قانون کار قرار گرفته است.

 .

عباسی تصریح کرد: به اعتقاد نمایندگان کارگری، کارگرانی که کار مستمر انجام می‌دهند نباید به صورت قرار‌دادی فعالیت کنند به عبارتی انعقاد قرار‌داد برای کارهای مدت‌دار است، کار مستمر باید قرارداد دایم داشته باشد.

 .

عضو هیات‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور با تاکید بر اینکه یکی‌دیگر از مسایل حایزاهمیت برای ما، بحث تعیین عیدی کارگران است، گفت: این بحث در قانون کار فعلی وجود ندارد اما در پیش‌نویس فعلی که از سوی دولت ارایه شده، تصمیم‌گیری درباره آن را برعهده‌ شورای عالی کار قرار داده است اما به اعتقاد ما چنین اقدامی هیچ لزومی ندارد.

.

منبع :جهان صنعت