نرم افزارحسابداری صدگان

پرداخت عیدی کارگری تعیین تکلیف شد.

1 706

حسابداراپ

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برگزاری نشست دوم اصلاح قانون کار با حضور مقامات کارگری و کارفرمایی در روز جاری خبر داد و گفت: اجماع برای تثبیت روش پرداخت عیدی پایان سال کارگران و مشمولان قانون کار بین کارگران و کارفرمایان حاصل شد.
.
اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از برگزاری نشست دوم مقامات کارگری و کارفرمایی در عصر امروز چهارشنبه برای جمع بندی و نهایی کردن نظرات جامعه کار و تولید پیرامون تدوین لایحه اصلاح قانون کار خبر داد و گفت: نشست ها پس از یک هفته وقفه ادامه خواهد یافت.
.
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه تاکنون توانسته ایم با مقامات کارفرمایی بخش هایی از پیش نویس اصلاح قانون کار را جمع بندی کنیم، اظهار داشت: به دلیل قرار گرفتن در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، نشستی در هفته آینده برگزاری نخواهد شد و در دو هفته آینده مذاکرات از سر گرفته می شود.
.
علی بیگی با تاکید بر حسن نیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اخذ نظرات جامعه کارگری و کارفرمایی در زمینه اصلاح قانون کار، از همگرایی و همسویی دو گروه کارگری و کارفرمایی در زمینه اصلاح قانون کار خبر داد و افزود: با نظر دولت، به دنبال دستیابی به اجماع برای تدوین لایحه نهایی اصلاح قانون کار و ارسال آن به مجلس هستیم.
.
وی با اشاره به اینکه مقامات کارگری در دستیابی به نتیجه مطلوب برای اصلاح قانون کار در قالب مذاکرات ۲ جانبه با کارفرمایان امیدوار و خوشبین هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به مطالعات و کارشناسی های انجام شده توسط مقامات کارگری، هم اکنون نشست ها با شناخت کامل از چگونگی اصلاح قانون کار پیش می رود.
.
این مقام مسئول کارگری کشور در این ارتباط که طبق گفته مقامات کارگری و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نظر می رسد پیشنهاد تغییر روش محاسبه و پرداخت عیدی کارگران در قالب اصلاح قانون کار حذف شده است، تاکید کرد: خوشبختانه در نشست قبلی شورای عالی کار که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه برگزار شد این موضوع بررسی شد.
.
به گفته علی بیگی، تاکید شده است که با اجماع و نظر موافق مقامات کارگری و کارفرمایی، مصوبه سال ۷۰ مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت ۲ ماه حقوق به عنوان عیدی پایان سال کارگران مانند سابق تثبیت شود و تغییری در آن ایجاد نشود.
.
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برخورداری سایر گروه های اجتماعی از جمله کارمندان از مزایا و شرایط دیگری در طول سال، گفت: در هر حال نتیجه استدلال ها و صحبت های کارگران مورد قبول وزیر قرار گرفت و وی تاکید کرد تلاش می شود تا اصلاح قانون کار در جهت ارتقاء سطح معیشت خانوار کارگری پیش برود.
.
وی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تصمیم گرفته شد که با نظر مساعد کارفرمایان، روش پرداخت عیدی مانند سابق ثابت بماند و در مصوبه سال ۷۰ مجلس تغییری ایجاد نشود. در این بخش اجماع حاصل شده است.
.
به گزارش مهر، در حدود ۲۰ سال گذشته با تصویب مجلس کارگران و مشمولان قانون کار در پایان هر سال ۲ تا ۳ برابر حداقل دستمزد خود را به عنوان عیدی دریافت می کردند.
.
در قالب پیش نویس اصلاح قانون کار که طی ماه های گذشته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده بود در ماده ۴۱ این قانون که به نحوه تعیین و پرداخت حقوق و دستمزد کارگران اختصاص دارد، پیشنهاد شده بود که اگر مجلس و دولت نیز موافقت کنند پرداخت عیدی پایان سال کارگران نیز مانند آنچه که در حال حاضر برای کارمندان در هر سال تعیین می شود، مشخص و پرداخت شود که با درخواست مقامات کارگری و موافقت وزیر و همچنین کارمندان تصمیم گرفته شد که تغییری در مصوبه مجلس ایجاد نشود.

پندار سیستم

.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. غلامی می گوید

    با سلام
    خوب بود کلیه مسئولین و کارمندان دولتی بدانند که حقوقی که کارگران می گیرند در مقابل حقوق و مزایای ایشان عددی نیست که می خواهند سربه سر عیدی کارگران هم بگذارند همه دلخوشی کارگران همین عیدی است که با آن می توانند خانواده شان را خوشحال کنند وگرنه در طول سال همیشه هشتشون گرو نهشون است . با تشکر –

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.