- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

پاسخ‌ سازمان حسابرسی به یادداشت منتشرشده در دنیای اقتصاد

در پی انتشار یادداشت آقای احمد عیسایی خوش [1]، حسابدار رسمی، در دنیای اقتصاد بیستم مهرماه ۱۳۹۰، و بازانتشار آن در سایت جامعه، سازمان حسابرسی طی نامه‌ای به دیدگاه‌های نویسنده پاسخ داده است.

.

جناب آقاي ملك آرائي

دبير كل محترم جامعه حسابداران رسمي

.

با سلام

احتراما” ، در تاريخ ۲۰/۰۷/۱۳۹۰ مقاله اي در شماره ۲۴۷۹ دنياي اقتصاد به چاپ رسيده بود كه طي آن مطالبي از قول جناب آقاي احمد عيسايي خوش در ارتباط با اين سازمان نوشته شده بود كه متاسفانه علاوه بر غلط بودن ، ادعاهايي بدون استناد مطرح شده كه در شرايط اجتماعي حاضر مي توانست مشكلات عديده اي را براي اين سازمان فراهم آورد . هر چند كه براي تك تك موارد مطرح شده پاسخ محكمي وجود دارد ليكن فقط به مهمترين آنها اشاره شده و نيازي به پاسخ گويي به ساير مطالب ديده نمي شود .

.

از جمله موارد مطرح شده عبارت است از :

۱- ايشان ادعا كرده اند كه سازمان استانداردهاي Gap  امريكا را ترجمه و بومي سازي كرده است و … علاوه بر اين كه نحوه نگارش علامت اختصاري استانداردهاي اشاره شده نادرست مي باشد . متاسفانه ايشان حداقل يك بار متن فارسي استانداردها را هم نخوانده اند كه پايه استانداردهاي ايران را استانداردهاي بين المللي تعريف كرده است .

.

۲- در جاي ديگر ادعا كرده اند در كميته هاي فني و تخصصي تدوين استانداردها از اعضاي جامعه حسابداران رسمي استفاده نشده است در حاليكه كليه اعضاء كميته هاي ياد شده حسابدار رسمي هستند .

.

۳- مهمتر از همه در جايي ادعا مي كنند كه سطح رسيدگي سازمان در بانكها به ۴% هم نمي رسد . در اين رابطه نيز ايشان دچار اشتباه فاحش شده اند كه بدون مستندات معتبر چنين ادعاي عجيبي را مي نمايند . به اذعان همه همكاران شاغل در سازمان و در بخش خصوصي تركيب نيروهاي سازمان بدليل پايه اساسي گذاشته شده و عدم وجود منافع شخصي مديران تركيب كاملي بوده و گروه هاي رسيدگي كننده هرگز تا رسيدگي كاملي انجام نشود و اطمينان معقولي از نتيجه رسيدگي ها كسب نكنند ، گزارش خود را صادر نمي نمايند .

.

با كمال تاسف جامعه نيز بدون هيچگونه بررسي مقاله مذكور را جهت اطلاع اعضا در سايت اختصاصي خود قرار داده است .

.

با توجه به موارد فوق اولا دستور فرمائيد اقدام لازم در مورد ادعاهاي واهي اين عضو محترم جامعه حسابداران رسمي بعمل آمده نتيجه را جهت اقدامات احتمالي آتي به اين سازمان منعكس نمايند .

ثانيا جهت جبران درج مقاله بدون بررسي در سايت جامعه اين نامه  را نيز در آن سايت براي روشن شدن اذهان همكاران حرفه اي درج نمايند .

اكبر سهيلي پور