نرم افزارحسابداری صدگان

واگذاری بیمه تکمیلی کارگران به تشکل‌های کارگری

0 604

حسابداراپ

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: موضوع بیمه تکمیلی کارگران به تشکل‌های کارگری سپرده شده و این وزارتخانه آمادگی دارد که با توافق کارگران و کارفرمایان آن را اجرا کند.

.

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص طرح بیمه تکمیلی کارگران، اظهار داشت: این مورد به تشکل‌ها و صنوف کارگری سپرده شده تا در برخی استان‌ها و کارگاه‌های بزرگ پیگیری و طرح آن را به وزارتخانه ارائه کنند.

.
وی ادامه داد: هماهنگی‌هایی صورت گرفته اما طرح آن نهایی نشده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بیمه تکمیلی کارگران مستلزم تأمین مالی توسط مجموعه‌های کارگری است، گفت: کارگران و کارفرمایان برای اجرای این طرح باید مبادرت به پرداخت سهم بیمه کنند.

پندار سیستم

.
به گفته وی، بیمه صنعتی است که براساس درآمدهایی که حاصل می‌کند هزینه‌هایی را تعهد می‌کند و اینگونه نیست که اعتبار و بودجه خاصی برای آن پیش‌بینی شود.

.
شیخ‌الاسلامی طرح بیمه تکمیلی را یک طرح ابتکاری دانست و یادآور شد: وزارت تعاون، کار و رفاه واسطه تسهیل این روند براساس تفاهم و همکاری همه‌جانبه است تا رابطه دو طرف میان بیمه‌گر و بیمه‌گذار به وجود آید.

.
وزیر تعاون، کار و رفاه به نقش این وزارتخانه در طرح بیمه تکمیلی اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه حکم برنامه‌ریز و سازمانده را دارد که روند کار را میان کارفرما، کارگر و شرکت‌های بیمه را تسهیل کند.

.
به گفته شیخ‌الاسلامی، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی این آمادگی را دارد تا با شرایط مناسب در این فضا وارد شده و بیمه تکمیلی کارگران را اجرا کند.

.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.