نرم افزارحسابداری صدگان

سطح علمي دانشگاه‌ها در حسابداري چندان مطلوب نيست.

0 628

حسابداراپ

مديرعامل بانك پاسارگاد به انتظارات بنگاه‌هاي اقتصادي بزرگ از حرفه حسابداري پرداخت و گفت: يكي از مواردي كه در رابطه با حرفه‌اي شدن حرفه حسابداري وجود دارد ارتقاي سطح علمي حسابداران است.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجيد قاسمي در پنجمين كنفرانس حسابداران و مديران مالي به حرفه‌اي شدن حسابداري از نگاه بنگاه اقتصادي پرداخت و گفت: براي اين كه افراد فعال در اين حرفه بتوانند اثربخش باشند بايد اشراف كامل به علوم پايه در اين حوزه داشته باشند. اين درحالي است كه سطح علمي دانشگاه‌ها در حسابداري چندان مطلوب نيست و در بخش بانك و بيمه با نارسايي جدي در اين خصوص مواجه هستيم و نمي‌توانيم به راحتي فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌ها را بپذيريم.

قاسمي در ادامه شناخت كامل و به روز از استانداردهاي حوزه، تسلط به قوانين و مقررات، تسلط به نرم‌افزارها در حوزه‌هاي مختلف به خصوص بانك و بيمه و رعايت اصول اخلاق حرفه‌اي را از نيازهاي ضروري اين حرفه دانست.

پندار سیستم

مديرعامل بانك پاسارگاد با بيان اين‌كه عليرغم سابقه ۴۰ ساله در حرفه حسابداري و به دليل نياز مالي انجمن‌ها نتوانستيم توفيق چنداني در اين زمينه داشته باشيم، تصريح كرد: در صنعت بانكداري و بيمه كمبود نيروهاي متخصص مشاهده مي‌شود ولي نظام بانكي مي‌تواند يكي از سرمايه گذاران اين حوزه باشد و تعريف‌هاي جديدي از نظر برگزاري دوره‌هاي آموزش عالي در حرفه حسابداري ارائه كنند.

وي افزود:‌ در حال حاضر اقتصاد ايران از تورم نمي‌تواند نجات پيدا كند و اين يك امر ساختاري شده است و بايد حسابداران فكر جدي در اين خصوص كنند.

قاسمي با اشاره به وجود انجمن‌هاي حرفه‌اي در دنيا شامل انجمن حسابداران دولتي و صنعتي تصريح كرد: بانك پاسارگاد آمادگي تشكيل انجمن حرفه‌اي حسابداري در صنعت بانكداري را دارد و از آن حمايت مي‌كند تا به صنعت بانكداري كشور كمك شود.

مديرعامل بانك پاسارگاد تاكيد كرد:‌ بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي نيز بايد به جامعه حسابداران رسمي و انجمن حسابداران خبرگان كمك كند و آمادگي خود را اعلام مي‌كنيم كه از همه جهات پشتيبان اين انجمن‌ها باشيم وحرفه حسابداري را حرفه‌اي‌تر كنيم.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.