- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

بيمه کارگران ساختمانی

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی اظهاراتی مبنی بر ۳۰ برابر شدن حق بیمه کارگران ساختمانی را ناشی از یک قیاس مع‌الفارق دانست و گفت که بیمه‌ای که در گذشته کارگران ساختمانی از آن برخوردار بوده‌اند، تنها پوشش حوادث داشته و بیمه اجتماعی نبوده است.

.
رحمت‌الله حافظی با رد اظهارات برخی اعضای شورای شهر تهران مبنی بر اینکه بیمه کارگران ساختمانی هزینه سنگینی تحمیل کرده و موجب رکود ساخت‌وساز می‌شود، عنوان کرد: برابر محاسبات صورت گرفته، اجرای بیمه کارگران ساختمانی به‌طور متوسط ۱،۷ درصد هزینه‌های یک پروژه عمرانی را افزایش می‌دهد که رقم قابل توجهی نیست.

.

وی در ادامه با بیان اینکه حق بیمه‌ای که در گذشته برای بیمه کارگران ساختمانی پرداخت می‌شد، تنها شامل پوشش بیمه حوادث بود، اظهارکرد: با افزایش حق بیمه‌ای که اکنون رخ داده، کارگران ساختمانی از خدمات ۱۷گانه بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند بنابراین خدمتی که اکنون در قبال حق بیمه دریافت می‌کنند، با پوششی که در گذشته از آن برخوردار بوده‌اند، قابل مقایسه نیست.

.
به اعتقاد حافظی با توجه به اینکه کارگران ساختمانی جزو ضعیف‌ترین اقشار جامعه هستند، اقدام دولت و مجلس شورای اسلامی درخصوص پوشش بیمه اجتماعی برای این قشر ضروری بوده است.

.
مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به پوشش ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی در سال گذشته اظهار کرد: امسال برابر مصوبه دولت ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی دیگر که دارای کارت ملی مهارت هستند، تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.حافظی با اشاره به اینکه سازمان فنی‌حرفه‌ای تاکنون برای ۷۰۰ هزار کارگر ساختمانی کارت فنی مهارت صادر کرده است، اعلام کرد: برنامه پوشش کارگران ساختمانی مطابق با مصوبه دولت سال آینده نیز دنبال می‌شود و ۲۰۰ هزار نفر‌، سال آینده از پوشش بیمه تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

.

منبع:جهان صنعت