نرم افزارحسابداری صدگان

بورس در نبود حسابداري ، قمارخانه است.

0 650

حسابداراپ

پندار سیستم

رئيس هيئت مديره انجمن حسابداري ايران گفت: بورس در نبود حسابداري وجود نخواهد داشت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، علي ثقفي رئيس هيئت مديره انجمن حسابداري ايران در پنجمين سمينار ملي و اولين کنفرانس بين المللي مديريت مالي و سرمايه گذاري، به بحث و بررسي نقش حسابداري در بازار اوراق بهادار پرداخت و اعلام کرد: بورس در نبود حسابداري وجود نخواهد داشت و به قمارخانه تبديل مي شود.
وي در بررسي اثر بازار اوراق بهادار بر حسابداري بررسي، گفت: حسابداري براي همه شرکت ها الزامي بوده و براساس تجربه هاي به دست آمده حسابداري تاثيرگذارترين رکن بازار سرمايه است اما بازار تاثيري بر حسابداري ندارد.
ثقفي ادامه داد: حسابداري در نبود بازارسرمايه وجود دارد همانطور که قبل از تولد بورس وجود داشت، اما يک نکته بسيار مهم وجود دارد که بورس در نبود حسابداري وجود نخواهد داشت.
وي حسابداري را يک سامانه اطلاعاتي و کانال اطلاعات تعريف کرد که در اين فرآيند اطلاع رساني، کنش و واکنش باعث تغيير رفتار در ارائه کنندگان مي شود.
وي ادامه داد: همچنين حسابداري به نوعي ثبت تاريخي از يک کالاي اقتصادي است و مي تواند زبان واحد تجاري باشد که در گذر زمان تعاريف مختلف دارد.
عضو هيئت علمي دانشگاه علامه طباطبايي در مورد سامانه اطلاعاتي حسابداري عنوان کرد: سامانه اطلاعاتي حسابداري حقوق ذينفعان را ثبت کرده و خدمات اعتباردهي، تحليل گري مالي، برقراري کنترل هاي لازم را ارائه مي کند، به بازار اطمينان و در نهايت موجب هجوم پول مي شود.

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.