- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اولين گزارش سازمان حسابرسي از وضعيت مالي بانک صادرات پس از تخلف بزرگ

 سازمان حسابرسي با اعلام کفايت سرمايه ۶.۶۹ درصد بانک صادرات که کمتر از ۸ درصد استاندارد است، با پيش بيني کاهش شاخص در آينده، در مورد آثار ارتباط اين بانک بورسي با گروه اميرمنصور آريا در گزارش حسابرسي ۶ ماهه اظهار نظر کرد.

.

به گزارش فارس، سازمان حسابرسي در بند ۷ گزارش خود اعلام کرده در سال گذشته (عمدتا اواخر سال) و در دوره مالي مورد گزارش ۱۳۴ فقره اعتبار اسنادي ريالي در مجموع به مبلغ حدود ۲۷ هزار و ۶۸۰ ميليارد ريال توسط بانک صادرات ايران (بيشتر شعبه گروه ملي) به نفع شرکت هاي زيرمجموعه گروه امير منصور آريا صادر و توسط بانک هاي ديگر تنزيل شده و در سررسيد اسناد ۸ هزار و ۲۸۳ ميليارد ريال آن به صورت مستقيم توسط بانک صادرات و يا غيرمستقيم توسط ساير بانک ها تسويه شده است.

.

به استثناي حدود ۵ هزار ميليارد ريال از اسناد مزبور که با رعايت محدود دستورالعمل‌هاي بانکي و ثبت در دفاتر بانک صادر شده، بقيه اسناد به طور غيرمجاز در اختيار اشخاص گروه قرار گرفته است.

.

از آن جا که اين اسناد عمدتا به صورت غيرمجاز و بدون رعايت مقررات و دستورالعمل‌هاي بانکي و عدم ثبت در دفاتر صادر شده لذا موضوع سوء جريان از طريق مراجع قانوني در حال رسيدگي بوده که آثار احتمالي آن در صورت هاي مالي بانک در حال حاضر مشخص نيست.

.

منبع : روزنامه خراسان