نرم افزارحسابداری صدگان

افزايش حداقل مزد سال ۹۱ به ميزان تورم

4 944

حسابداراپ

عضو شورای عالی کار با تاکید بر لزوم افزایش حداقل دستمزد سال آینده کارگران به میزان نرخ تورم گفت: برای سال جاری نیز قرار بود برخی بسته های حمایتی تدوین شود.

.

به گزارش خبرنگار مهر، آرش فراز در نشست اصلاح قانون کار و تامین اجتماعی در بستر کار شایسته که با حضور مقامات کارگری از تشکل های عالی کشور برگزار شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در خصوص اینکه با توجه به افزایش نرخ تورم در ماه های اخیر آیا امکان تصویب افزایش ۲ برابری نسبت به سال جاری در مورد حداقل مزد سال ۹۱ وجود دارد؟ گفت: اینکه در سال جار حداقل دستمزد ۹ درصد افزايش داشته با دلیل همزمانی با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها بوده است.

.

عضو شورای عالی کار و کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با اشاره به اینکه این مسائل باعث شد تا کارگران نتوانند در مذاکرات نقش آفرنی موثری را داشته باشند، اظهار داشت: تاکید دولت بر این بوده است که کمک شود تا از افزایش بی اندازه تورم و قیمت ها در زمان اجرای هدفمندی یارانه ها جلوگیری شود.

.

پندار سیستم

فراز با بیان این مطلب که دولت معتقد بود از محل پرداخت یارانه های نقدی کسری افزایش حداقل دستمزد پوشش داده می شود، بیان داشت: همچنین مطرح شده بود که برخی بسته های حمایتی برای کارگران اجرا می شود که از مهم ترین موارد آن تصویب واگذاری کارت اعتباری کارگران بود که البته هنوز هم به مرحله اجرا در نیامده است.

.
این مقام مسئول کارگری خاطرنشان کرد: برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران حق مسلم جامعه کارگری می دانیم که افزایش دستمزدها از نرخ تورم پایین تر نباشد. همچنین برای جبران عقب ماندگی های سال گذشته نیز تلاش کنیم.

.

عضو شورای عالی کار افزود: برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران به دنبال تدوین برخی راهکارهای حمایتی هستیم تا بتوانیم افزایش حداقل دستمزد را به تامین معیشت خانوار نزدیک کنیم.

.

—————————————————————————————————————–

بخشنامه ۱۵۲۳۲۷ مورخ ۹۰/۱۲/۲۴(تعین مزد سال ۱۳۹۱)

 

محل تبلیغ شما

4 نظرات
  1. سعید می گوید

    جالب است که تورم همیشه در بهمن ماه مورد نظر است و جالبتر اینکه نرخ تورم در بهمن همیشه میشه ۱ رقمی در صورتی که میانگین بخواهیم بگیریم در سال ۹۰ تورم ۲۵% بوده خودتان قضاوت کنید

  2. علي می گوید

    لطفا همه سعي خودرا براي افزايش حقوق كارگران بكنيد چون همه كارگران درمضيقه اند نرخ تورم واقعي رادرنظر بگيريد نه غيرواقعي را

  3. دانیال می گوید

    با سلام ما از رئیس جمهور شجاع ومحتم ایران می خوایم فقط دلالان وپیمانکاری نیروی انسانی رو حذف کنه که فقط فقط به فکر تخریب همه چی هستند که کوچکترین رحمی به کارگر بدبخت ندارند از یه طرف می گیرن ۸۰۰۰۰۰ بابت هر نیروی کاری انوقت به اون کارگر بدبخت که تمام سختی ومسئولیت اون کار گردن اونه می دن بهش ۳۰۰۰۰۰ توامن .تورو خدا به داد این قشر برسین .تور رو خدا این بی وژدان هایی رو که پشت پرده معلوم نیست چه کار می کنن وچه پولهای ورشوه های بزرگی که ردو بدر نمی شه ببینید چقدر براشون منفعت داره که نمی تونن دل بکن .خدا ان شاالله باعث بانی این ها رو از ایران حذف کنه که همش سرو تهشون رو می زنی می بینی یک بار هم تو ایران خودشون نیستند.فقط برای پول گرفتن تشریف میارن .اسب های ۲ میلیار تو مانی ماشن های انچنانی جزیره کیش هم شخصی دیگه .

  4. محمد می گوید

    با سلام شورای عالی کار شما چه وقت از سیصد هزار تومان دست می کشید مگر زمان زمان سیصد هزار تومانه میلیاردهاتخلف میکنندومیلیونی حقوق می گیرند کفاف زندگیشان نمیشود مگر شما در این مملکت زندگی نمی کنید نان ۵۰۰تومان ا ست همه چیز۲۰ برابر شدهووووووووووو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.