- ACCPress.com – تازه های حسابداری - http://www.accpress.com/news -

اجرای نظام نوین ارائه خدمات درمانی در سازمان تأمین‌ اجتماعی

به گزارش تأمین، دکتر شهرام غفاری با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: پزشک امین در این برنامه پزشکی عمومی است که توسط بیمه‌شده انتخاب می‌شود و می‌تواند از پزشکان شاغل در مراکز ملکی تأمین‌اجتماعی یا از پزشکان طرف قرارداد این سازمان انتخاب شود.

.
دکتر غفاری تصریح کرد: پزشک امین با پیگیری درمانی بیمه‌شدگان و ارجاع صحیح بیماران به پزشکان متخصص، سبب کاهش سردرگمی بیماران می‌شود و امر تشخیص و درمان را تسهیل می‌کند.

.
وی تشکیل پرونده سلامت و حفظ سوابق تشخیصی و درمانی بیماران را از مهمترین مزایای برنامه نظام نوین ارائه خدمات درمانی بیان کرد و گفت: این امر، فواید بسیاری برای بیمه‌شدگان و نظام سلامت کشور خواهد داشت.

.
دکتر غفاری هزینه ویزیت پزشکان عمومی و متخصص در این برنامه را رایگان اعلام کرد و افزود: فرانشیز بستری بیمه‌شدگان در مراکز طرف قرارداد تأمین‌اجتماعی که درحال‌حاضر ۱۰ درصد است به ۵ درصد کاهش پیدا می‌کند و این رقم برای بیماران سالمند و افراد بالای ۶۰سال رایگان خواهد بود.

.
وی قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار را از دیگر مزایای این برنامه دانست و گفت: روش پرداخت در این نظام از کارانه به سرانه است که این امر باعث تسهیل امر درمان شده و پزشکان با امنیت‌خاطر بیشتری اقدام به درمان بیماران خواهند نمود.

.
دبیر کمیته نظام نوین ارائه خدمات درمانی، پزشک امین را گامی درجهت توسعه عدالت در سلامت و درمان بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد که باعث افزایش اثربخشی خدمات و بهبود کیفیت خدمات درمانی ارائه شده به بیماران می‌شود.

.
وی در پایان گفت: این برنامه یک فرآیند اصلاحی در سیستم درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی است که هیچ تداخلی با برنامه‌های کشوری نظام سلامت ندارد و جنجال‌های ایجاد شده را تنها می‌توان در راستای تهدید منافع عده‌ای سودجو ارزیابی کرد که از حذف رابطه پولی بین بیمار و پزشک متضرر می‌شوند.

.