نرم افزارحسابداری صدگان

اجراي قوانین مربوط به مشاغل سخت و زیان‌آور و بند «و» ماده ۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه

3 830

حسابداراپ

به گزارش تامین، دکتر رحمت اله حافظی ارتباط مناسب با شرکای اجتماعی را از محورهای فعالیت سازمان تامین اجتماعی برشمرد و با اشاره به سخنان رئیس جمهور در رابطه با عضویت نمایندگان کارگران، کارفرمایان و بازنشستگان در هیات مدیره تامین اجتماعی و شرکتهای وابسته به این سازمان گفت:  حضور شرکای اجتماعی در مبادی تصمیم گیری سازمان تامین اجتماعی منجر به اثرگذاری مثبت در تصمیم‌گیری‌ها می‌شود و این کار زمینه ساز هم افزایی توان و افزایش اعتماد خواهد شد.

.
دکتر حافظی در ادامه از اجرای بند “و” ماده “۸۰” قانون برنامه پنجم توسعه خبر داد و گفت: با تعهد دولت برای تامین بارمالی مربوطه، اجرای این قانون به شعب سازمان تأمین‌اجتماعی ابلاغ شده است و از سال آینده نیز با تامین بارمالی در بودجه سنواتی کشور، اجرای این قانون بدون هیچ وقفه‌ای تداوم خواهد داشت.

.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با انتقاد از مباحث مطرح شده و وارد نمودن اتهام به تأمین‌اجتماعی در رابطه با عدم اجرای این قانون گفت: به دلیل ابلاغ قانون برنامه پنجم توسعه پس از ابلاغ بودجه سنواتی، در سال جاری ردیف اعتباری اجرای بند “و” ماده “۸۰” در نظر گرفته نشده بود و در نتیجه اجرای بند “و” ماده “۸۰” بدون در نظر گرفتن ردیف اعتباری، مغایر با ماده ۲۹ قانون برنامه پنجم بود که در این بند تصریح شده است که مصوبات ایجاد کننده هزینه به شرطی قابل اجرا است که بار مالی آن در بودجه سنواتی اعمال شود.

.
دکتر حافظی اجرای این قانون را نتیجه پیگیری فراوان تامین اجتماعی و تصویب هیات دولت برای تامین بار مالی مربوطه دانست و گفت: با ابلاغ مصوبه دولت، اجرای این قانون در شعب تامین اجتماعی آغاز شده است.

پندار سیستم

.
دکتر حافظی در ارتباط با استفساریه شورای نگهبان درخصوص موضوع جزء «ب» تبصره ۲ الحاقی ماده ۷۶ قانون تأمین‌اجتماعی مصوب ۲۳/۲/۸۰ مجلس شورای اسلامی گفت:‌ دستور اداری مربوط به احتساب هرسال سابقه اشتغال در مشاغل سخت و زیان‌آور به عنوان ۱،۵ سال سنوات خدمت بیمه‌شدگان در مشاغل یادشده دستور اداری مربوطه تهیه و تدوین شده و مقرر است ظرف هفته آینده جهت اجرا به واحدهای اجرایی ارسال شود و نرم‌افزار اجرایی آن نیز در دست طراحی و ساخت است.

.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی دریافت نظرات شرکای اجتماعی و ارتباط مستقیم و مستمر با کارگران را از برنامه‌های اصلی تامین اجتماعی برشمرد و گفت: حضور در مجامع کارگری و ارتباط مستقیم با کارگران نیز از دیگر برنامه‌هایی است که برای آشنایی با خواسته‌های کارگران انجام می‌شود.

.
رئیس هیأت‌مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران نیز در این جلسه حفظ استقلال و یکپارچگی سازمان تامین اجتماعی را از خواسته‌های اصلی جامعه کارگری دانست و گفت: حفظ بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و استقلال این سازمان باید در همه تصمیم گیری‌ها مورد توجه باشد.

.
خادم‌زاده بازنگری در قانون تامین اجتماعی را زمینه‌ساز بهبود وضعیت کارگران و افزایش رضایت‌مندی آنان برشمرد و ادامه داد: با حضور نماینده کارگران در اتاق‌های فکر و لحاظ شدن نظرات آنان در بازنگری قانون تامین اجتماعی امیدواریم شاهد تصویب قانونی مترقی و کارآمد برای رفاه و آسایش بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باشیم.

.
در ادامه این جلسه سایر اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری نیز به بیان نظرات خود در رابطه با مسائل مرتبط با تامین اجتماعی پرداختند.

….

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. ataabbasi می گوید

    با سلام

    بخدا قانون اجرا نمی شود فقط حرف است . تامین اجتمایی شهرستان ابهر اذیت میکند . به دادمان برسید .

  2. احمد می گوید

    باسلام وخسته نباشیدلطفافکری هم برای سختی کارسخترین کاردنیایعنی رانندگان بکنیدسخت ترازکاررانندگی دردنیابیدانمی کنید.باتشکرنظرکل رانندگان کشورجمهوری اسلامی ایران

  3. نریمان می گوید

    با سلام

    اینجانب مدت ۱۵ سال در شرکت ماشین سازی اراک در قسمت واحد نصب و پروژه های بیرون از شرکت فعالیت نمودم و فعالیت در این قسمت از شرکت جزء بخش های سخت و زیان اعلام شد و بسیاری از همکاران هم باز نشست شدند ولی من از شرکت استعفا داده و جای دیگر مشغول هستم . آیا میتوانم درخواست استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور داشته باشم و آیا این قانون به ۱۵ سال سنوات خدمت در این شرکت تعلق میگرد . در حال حاضر من ۲۲ سال سابقه بیمه دارم و میخوام از قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنم . آیا میتوانم یا خیر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.