نرم افزارحسابداری صدگان

اجراي قانون بازنشستگی پیش از موعد

1 851

حسابداراپ

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی روزگذشته در یک نشست خبری حاضر شد. او در این نشست از ابلاغ قانون بازنشستگی پیش از موعد خبر داده ودرباره موضوعاتی چون بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت سخن گفت.

.

به اعتقاد حافظی از آنجا که وزارت بهداشت به شرکت‌های داروسازی این سازمان بدهکار است، بنابراین وزارت بهداشت نه تنها طلبی از تامین اجتماعی ندارد، بلکه بدهکار هم هست. وی در عین حال گفت که قرار نیست این بدهی وزارت بهداشت با بدهی تامین اجتماهی به این وزارتخانه جابه‌جا شود و تامین اجتماعی این بدهی را پرداخت خواهد کرد.


او همچنین از حذف دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان در آینده‌اي نزدیک خبر داد و گفت: قانون بازنشستگی پیش از موعد یک هفته قبل ابلاغ شده و در حال حاضر مشکلی برای بازنشستگی پیش از موعد افراد با ۱۰ سال سابقه و ۶۰ سال سن در کشور وجود ندارد.


رحمت‌الله حافظی همچنین از ابلاغ دستورالعمل اجرايي مربوط به استفساريه‌اي درباره احتساب سنوات شاغلان مشاغل سخت و زيان‌آور در هفته گذشته خبر داد و گفت: برابر اين دستورالعمل هر يكسال خدمت در مشاغل سخت و زيان‌آور معادل يك و نيم سال محاسبه مي‌شود.

پندار سیستم


به گزارش ايسنا، وي درباره موضوع انتقال بخش درمان تامين اجتماعي به وزارت بهداشت نيز گفت: رسما در اين رابطه اعلام موضع مي‌كنم كه اين اقدام مغاير با اصل ۴۴ قانون اساسي، سياست‌هاي كلان كشور و منويات مقام معظم رهبري در اين خصوص است. به گفته حافظي، دولت وظيفه سكانداري را برعهده دارد و پارو زدن بايد به مقامات عمومي و به غيردولتي واگذار شود.


حذف دفترچه‌های بیمه به علت سوءاستفاده
به گزارش ايسنا، مديرعامل صندوق تامين اجتماعي با اشاره به هزينه ۱۵ ميليارد توماني كه دفترچه‌هاي بيمه هرسال به اين صندوق تحميل مي‌كند، اظهار كرد: با توجه به سوء استفاده‌هايي كه بعضا از اين دفترچه‌ها صورت مي‌گيرد، برنامه‌اي براي حذف دفترچه بيمه در حال طراحي است و مقدمات اين موضوع در آينده‌اي نزديك فراهم خواهد شد.


منابع همسان‌سازی حقوق تخصیص داده نشد
حافظي در ادامه در خصوص مطالبه بازنشستگان كه مربوط به نحوه اجراي همسان‌سازي است، توضيح داد: مجلس شوراي اسلامي در سال ۸۸ معادل ۲۵۰۰ ميليارد تومان سهام شركت‌هاي دولتي را تصويب كرد تا براي اجراي همسان‌سازي در اختيار تامين اجتماعي قرار دهد.

.

وي ادامه داد: متعاقب آن، دولت نيز مصوبه‌اي را به تامين اجتماعي ابلاغ كرد كه حاوي چارچوب‌بندي نحوه پرداخت همسان‌سازي به بازنشستگان بود. به گفته وي، تامين اجتماعي از سال ۸۸ تاكنون دقيقا منطبق بر همان چارچوب‌بندي مصوب نسبت به پرداخت حقوق همسان‌سازي بازنشستگان اقدام كرده و اين پرداخت‌ها تاكنون متوقف نشده است.

.

حافظي يادآور شد: اين استمرار پرداخت در شرايطي صورت گرفت كه در سال ۸۸ معادل ۹۳۰ ميليارد تومان از سهام مصوب مجلس تخصيص يافت و حدود ۱۵۰۰ ميليارد تومان از آن سهام هنوز به تامين اجتماعي واگذار نشده است.

.
مديرعامل صندوق تامين اجتماعي خاطرنشان كرد: در سال ۹۰ نيز معادل ۱۲۰۰ ميليارد تومان سهام براي استمرار اجراي همسان‌سازي از سوي مجلس تصويب شد كه هنوز به تامين اجتماعي تحويل نشده است.

محل تبلیغ شما

1 نظر
  1. مسلم محمودی می گوید

    جانباز ۲۰% هستم با۲۴سال پرداخت بیمه تامین اجتماعی وچندماهی است وارد ۵۰سالگی شده ام ولی طاقتم از ازار واذیت های رئیبس اداره تعاون روستائی تمام شده نمی توانم ادامه کار بدهم می خواهم بازنشته شوم ایا می توانم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.