نرم افزارحسابداری صدگان

آزمون رتبه بندي حسابرسان ( ۲ )

2 2,476

حسابداراپ

زمستان رفت و روسياهي براي ذغال ماند. آزمون رتبه‌بندي جامعه حسابداران رسمي ايران با شركت اكثر حسابرساني كه در رتبه‌هاي حسابرس ارشد، سرپرست و سرپرست ارشد در موسسات حسابرسي يا مكان‌هاي ديگر به كار حسابرسي مشغولند، به خوبي برگزار شد.

.

از شركت‌كنندگان در اين آزمون شنيدم كه سالن آزمون پر و فقط تعداد اندكي از حسابرسان در اين آزمون شركت نكرده بودند كه آنهم نسبت به تعداد كل شركت كنندگان درصد بسيار پائيني را تشكيل مي‌داد و از نظر اهميت در حسابرسي، قابل ملاحظه نبود.

.

پندار سیستم

اين موضوع را به صورت زمزمه شنيدم كه بعضي از آن عده قليل و ناچيز (فاقد اهميت از نظر حسابرسي) به اين علت شركت نكرده بودند زيرا اين آزمون را در حد خود نمي‌دانستند و همان طور كه در نوشتار قبلي قيد كرده بودم، براي آنها و موسساتي كه آنها در آنجا كار مي‌كنند، شركت در اين آزمون كسر شأن بود! البته هركسي مي‌تواند براي خودش تصميم بگيرد و نمي‌توان كسي يا موسسه‌اي (منظور كاركنان موسسه) را مجبور به شركت در آزمون رتبه‌بندي جامعه حسابداران رسمي ايران نمود. صلاح مملكت خويش خسروان دانند.

.

حال من نظر شخصي خود را اعلام مي‌كنم و از هم حرفه‌اي‌هاي محترم هم درخواست دارم كه در صورت تمايل، همين روشي كه من اتخاذ كرده‌ام، اتخاذ نمايند. از اين پس، هر شخصي كه براي استخدام در رده‌هاي حسابرس ارشد، سرپرست و سرپرست ارشد به موسسه‌اي كه من در آن مشغول به كار هستم، مراجعه نمايد، اولين چيزي كه از او خواهيم خواست، گواهي جامعه مبني بر تاييد رتبه بندي آن شخص خواهد بود و اين موضوع در مورد كليه اشخاص، صرف‌نظر از اينكه قبلا كجا كار كرده‌اند، اعمال خواهد گرديد.

.

موسسه ما فقط گواهي جامعه حسابداران رسمي ايران را خواهد شناخت و هيچ گواهي يا تاييديه ديگري را در رابطه با سمت و رتبه متقاضي از هيچ محل ديگري نخواهد پذيرفت.البته مطلب فوق ممكن است به مذاق بعضي‌ها خوش نيايد و بگويند كه نوشتار من يك نوشتار تند و احتمالا توهين آميز به آن عده قليل است. منظور من به هيچ وجه توهين به شخصي يا موسسه‌اي نمي‌باشد و فقط يك پيشنهاد ساده‌اي است كه جنبه كلي دارد و مي‌تواند براي اعتلاي حرفه حسابرسي بسيار سودمند واقع گردد.

.
گارو هوانسيان‌فر – عضو پيوسته انجمن حسابداران خبره مديريت انگلستان

محل تبلیغ شما

2 نظرات
  1. پوریا می گوید

    بنده بعد از ۷ سال از انشار این مطب نظر خودم رو عنوان میکنم
    آفرین بر شما
    یکی از دلایلی که بنده از حسابداری به حسابرسی امدم با وجود حقوق خوبی که داشتم همین ازمون رتبه بندی بود که حد اقل در این ازمون محک میخوریم و مورد قضاوت غیر حرفه ای در خصوص جایگاهمون و دانشمون قرار نمیگیرم

  2. محمد می گوید

    افرین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.