نرم افزارحسابداری صدگان

« تحليل‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري با استفاده از اكسل » منتشر شد

3 685

حسابداراپ

كتاب « تحليل‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري با استفاده از اكسل » از سوي شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس انتشار يافت.

شركت اطلاع‌رساني و خدمات بورس با همكاري شركت كارگزاري تدبيرگران فردا، كتاب «تحليل‌هاي مالي و سرمايه‌گذاري با استفاده از اكسل» نوشته سيدعلي رييس‌زاده، محسن رحمتي و مهديه كلانتري را منتشر كرد.

.

پندار سیستم

از ديدگاه «تدبيرگران فردا»، آشنا نبودن سرمايه‌گذاران با نرم‌افزارهاي مالي و ناتواني آنها در پياده‌سازي تئوري‌هاي مالي يكي از ضعف‌هايي است كه در بازار سرمايه ايران احساس مي‌شود كه كتاب حاضر در راستاي برطرف كردن اين ضعف تدوين شده است.

.

اين كتاب سعي در تلفيق مفاهيم مالي و سرمايه‌گذاري با كاربرد و پياده‌سازي آنها در عمل دارد. به اين منظور سعي شده، تمامي مفاهيم به صورت قدم به قدم بيان شده و در هر مرحله پس از توضيح مطالب تئوري، نحوه پياده‌سازي آنها در اكسل نيز مورد بحث قرار گيرد.

.
اين كتاب مشتمل بر ۸ فصل است كه عبارتند از:

مقدمه و آشنايي با اكسل ۲۰۰۷، صورت‌هاي مالي اساسي، تجزيه و تحليل نسبت‌هاي مالي، پيش‌بيني صورت‌هاي مالي، ارزش زماني پول، ارزش‌گذاري سهام عادي، ارزش‌گذاري اوراق قرضه و شبيه‌سازي قيمت سهام. به منظور كاربردي‌تر شدن كتاب، تا حد امكان از اطلاعات واقعي شركت‌هاي بورسي براي مثال‌ها و تمرين‌ها استفاده شده است. 

.
مطالب مطرح شده در هر فصل مستقل از فصل‌هاي ديگر است اما توصيه شده است فصول كتاب به ترتيب ارائه شده، مطالعه شود. كتاب يادشده در تيراژ ۱۵۰۰ نسخه از سوي سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شده است. 

محل تبلیغ شما

3 نظرات
  1. هادي می گوید

    چگونگي تهيه كتاب يا فيل فوق رو اگه ممكنه اعلام كنيد .

  2. علي مشكاني می گوید

    با سلام
    ميخواستم در مورد تجزيه و تحليل ارقام تراز نامه اي و درصد ها و ارتباط انها با يكديگر به طور كلي تحليل تراز نامه اطلاعاتي داشته باشم بايد از كدام منبع
    استفاده نمايم لطفا مرا راهنمايي كنيد
    با تشكر از شما

  3. مدیر سایت می گوید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.