نرم افزارحسابداری صدگان

برگزاری نشست جدید اصلاح قانون کار

0 711

حسابداراپ

 رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برگزاری نشست چهارم و پنجم جمع‌بندی پیش‌نویس اصلاح قانون کار در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت که کارشناسی و پژوهش کارگروه‌های استانی مزد ۹۱ آغاز شد.

.
اولیا علی‌بیگی از برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست چهارم و پنجم اصلاح قانون کار در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری با حضور مقامات کارفرمایی خبر داد و گفت: در حال حاضر نشست روز چهارشنبه قطعی شده است.

.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه منتظر اعلام نظر نهایی کارفرمایان برای نشست روز سه‌شنبه هستیم، اظهار داشت: طی روزهای آینده و در اولین فرصت مذاکرات بر سر پیش‌نویس اصلاح قانون کار نهایی خواهد شد.

.
علی‌بیگی با تاکید بر این موضوع که در قالب نشست‌های جدید نظرات و کارشناسی‌های کارگران و کارفرمایان پیرامون اصلاح قانون کار نهایی خواهد شد، بیان داشت: با انجام مذاکرات، لایحه نهایی برای دولت و مجلس ارسال می‌شود.

.

پندار سیستم

این مقام مسوول کارگری کشور همچنین از تشکیل کمیته‌های استانی مزد ۹۱ و آغاز به کار آن در استان‌ها خبر داد و بیان داشت: در حال حاضر کارگروه‌های مختلفی در استان‌های کشور تشکیل و کار در این زمینه آغاز شده است.

 .

نامه به شیخ‌الاسلامی برای رفع ابهامات معافیت بیمه‌ای کارفرمایان
رییس کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌ها از ارسال نامه‌ای خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه برای رفع مشکلات مربوط به دستورالعمل اجرایی ماده «۸۰» در خصوص معافیت بیمه‌ای کارفرمایان خبر داد.

.
بابک‌هاشمی‌پور با اشاره به ارسال نامه کانون انجمن صنفی کاریابی‌های کشور به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: این نامه در خصوص مشکلات دستورالعمل اجرایی بند «و» ماده «۸۰» قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر معافیت سهم بیمه کارفرما در راستای توسعه اشتغال در کارگاه‌هاست.

 .

وی گفت: در حال حاضر این قانون دو دستورالعمل دارد که هرکدام متفاوت است و مجری آن نیز صندوق تامین اجتماعی است.رییس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کاریابی‌ها با اشاره به اینکه در نامه یادشده به هشت مشکل اساسی در خصوص اجرای معافیت بیمه‌ای کارفرمایان گفت: این نامه بیش از یک هفته است که به وزیر ارایه شده اما تاکنون هیچ‌یک از مسوولان پاسخ درستی ندادند.

 .

منبع: جهان صنعت

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.