نرم افزارحسابداری صدگان

۲برابر شدن یكباره حداقل دستمزد کارگران امکان ندارد.

0 731

حسابداراپ

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امکان دوبرابر شدن یکباره دستمزد با توجه به منطق و واقعیت موجود بنگاه‌ها و تولید وجود ندارد. عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص گمانه‌زنی‌ها برای دو برابر شدن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده اظهار کرد: امکان دو برابر شدن یکباره دستمزد با توجه به شرایط فعلی بنگا‌ه‌ها و تولید وجود ندارد.

.

پندار سیستم

وی با ابراز امیدواری نسبت به تعیین مزد سال آینده تصریح کرد: امسال نیز با روحیه همدلی و وفاق به صورت اجماع این تصمیم اتخاذ می‌شود و قطعا نظر شورا ملاک عمل خواهد بود. شیخ‌الاسلامی در پاسخ به این سوال که چرا موضوع مزد در پیش نویس دولت براساس بهره‌وری و سیاست‌های کلی اشتغال مقام معظم رهبری نیست، عنوان کرد: نظر دولت بر این است که مزد بر اساس بهره‌وری باشد و یکی از محورهای اصلی اصلاح قانون کار مزد منعطف و داشتن رابطه با بهره‌وری نیروی کار است.

.

وی در پاسخ به این سوال که در کدام بخش از تعیین مزد بهره‌وری نیروی کار دیده می‌شود، بیان کرد:‌ اجازه بدهید پیش‌نویس در شورای عالی کار نهایی شود و بعد این موضوع مشخص خواهد شد. وی همچنین از تصویب نظام جامع ملی مهارت و فناوری خبر داد.

———————————————————————————————–

بخشنامه ۱۵۲۳۲۷ مورخ ۹۰/۱۲/۲۴(تعین مزد سال ۱۳۹۱)

 

محل تبلیغ شما

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.